آخرین خبرها از تفاهم نامه مناطق آزاد ایران و عمان

.  

 

 

در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سفیر عمان، بر لزوم تسریع در فرایند عقد تفاهم نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد دو کشور تاکید شد.

 

 

 

 

حجت الله عبدالملکی دراین دیدار اعلام کرد: برای توسعه مناطق آزاد مشترک میان دو کشور توافقات اولیه انجام و پیشرفت خوبی نیز صورت گرفته است.


عبدالملکی افزود: معتقدیم روابط تجاری دو کشور از رقم های فعلی می تواند بسیار بیشتر باشد و امضای تفاهم نامه مذکور در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان تاثیر ملموس و زیادی خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه صادرات ایران به عمان در سال گذشته شمسی دو برابر مدت مشابه قبلی بوده است، گفت: همکاری مناطق آزاد دو کشور علاوه بر ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران می تواند صادرات و واردات ایران و عمان را بسیار بیشتر از گذشته توسعه دهد و زمینه افزایش اشتغال و سرمایه گذاری در این مناطق را فراهم کند.


مشاور رئیس جمهور با اشاره به ایجاد زیرساخت بانکرینگ (عملیات سوخت ­رسانی به کشتی­ ها و سایر شناورها در دریا) در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آماده ایم تا با ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه آزاد خصب عمان این خدمات را در اختیار طرف عمانی نیز بگذاریم.


عبدالملکی، با بیان اینکه گردش مالی صنعت بانکرنیگ در خلیج فارس بیش از 20 میلیارد دلار است افزود: می توان بخش مناسبی از این گردش مالی را در کشورهای عمان و ایران جذب کرد.


وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات بانکرینگ به کشورهای مختلف متقاضی و علاقمند در این زمینه است  افزود: درعین حال اولویت ما تقسیم  منافع با کشورهای همسایه نظیر عمان است.


سفیر عمان نیز در این دیدار از علاقمندی کشورش برای تفاهم نامه همکاری میان مناطق آزاد میان دو کشور خبرداد.

منبع خبر: پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی(فرینا) - 26 دی 1401

دیدگاه کاربران