آغاز به‌کار نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر/ رونمایی از سامانه بامک

.  

 

 

نمایشگاه مسئله محور دستاوردهای اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه آن امروز با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با رونمایی سامانه بامک ( سامانه عرضه مستقیم محصولات شرکت‌های وابسته) افتتاح شد.

 

 

 

 

 

نمایشگاه مسئله‌محور دستاوردهای اقتصادی کوثر با حضور بیش از ۴۲ شرکت‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی از امروز (سه‌شنبه دوم اسفندماه) با حضور مسئولان بلند پایه شروع به کار کرد.

۱۲۴ مسئله شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر احصا شده است که ۷ مسئله با اهمیت آن ارایه شده که در این نمایشگاه از شرکت‌های دانش بنیانی که توانایی رفع این مسائل را دارند، قرارداد منعقد می‌شود.

در این نمایشگاه قرار است دستاورد شرکت‌های اقتصادی کوثر و بنیاد شهید انقلاب اسلامی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

 

هدف گذاری سهم ۲۰ درصدی بازار مرغ ایران توسط سازمان اقتصادی کوثر تا ۳ سال آینده

«ناصر فخاری» مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر از هدف گذاری ۲۰ درصدی تولید مرغ کشور در ۳ سال آینده خبر داد و گفت: اکنون سهم سازمان از بازار مرغ کشور یک درصد کل تولید است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ با تولید مرغ اجداد در داخل، تحریم‌ها در این حوزه را خنثی کرده‌ایم، افزود: ۷۵ درصد مرغ اجداد از سویه‌های داخلی، بومی شده و وارداتی در این سازمان تولید می‌شود.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: کشور آمریکا و دیگر کشورها به خیال خود فکر می‌کردند با تحریم مرغ اجداد، امکان تولید آن در داخل کشور ما وجود نخواهد داشت، اما اکنون با افتخار همه مرغ اجداد در داخل تولید می‌شود و ۳ سال است هیچ مرغ وارداتی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی مرغ مصرفی کشور از تولیدات داخلی و بومی کشور است اضافه کرد: در واقع با این میزان تولید انبوه، وابستگی ما به کشورهای دیگر به صفر رسیده است.

به گفته فخاری، ۱۲ درصد روغن کشور نیز توسط این سازمان تامین می‌شود.

 

صادرات موفق الکتروموتور به عراق و ترکیه

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر به پیشرفت این سازمان در تولید الکتروموتورهای با کیفیت اشاره کرد و گفت: بخش صنعتی این سازمان شرکت جمکو نه‌تنها باعث شده ایران از واردات بی‌نیاز شود بلکه بخشی از نیازهای کشورهای ترکیه و عراق را تامین می‌کند و این شرکت نمونه جز ۵۰۰ شرکت نمونه انتخاب شده است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰۰ درصد رشد درآمد و سود شرکت‌های تابعه این سازمان است که فقط ۵۰ درصد آن مربوط به افزایش تورم است و مابقی به دلیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

فخاری اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۲۴ مسئله از سوی ۳۷ شرکت تابعه این سازمان احصاء شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درخواست داریم برای رفع این مسائل به ما کمک کنند که در نهایت نتیجه آن افزایش امنیت غذایی کشور و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

 

پیشنهاد رییس بنیاد شهید به ۳ دستگاه متولی برای کمک به تولیدات سازمان اقتصادی کوثر

«امیرحسین قاضی‌زاده» معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در این همایش گفت: اکنون ظرفیت‌های زیادی در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد و به معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی پیشنهاد می‌شود که در عرصه‌هایی که آنها تشخیص می‌دهند و یا تا به حال کاری در مورد آنها انجام نشده، این سازمان ورود کند.

وی افزود: تلاش این سازمان برای اقدامات استراتژیک در نظام تولید است و کارهایی که صورت گرفته، عرصه‌هایی است که هر کسی توان ورود به آنها را ندارد و البته حاکمیت هم به اقدامات آنها اعتماد می‌کند به طور مثال برای تعمیر موتورهای نیروگاه اتمی بوشهر شرکت‌های این سازمان ورود کرده‌اند البته ظرفیت‌های دیگری در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد.

رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی پیشنهاد داد: انتظار می‌رود ساماندهی شرکت‌ها از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در این عرصه به‌کارگیری شود.

 

علم و فناوری تنها کلید پیشرفت تولیدی کشور است

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» سرپرست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این همایش با بیان اینکه امروزه جریان علم و فناوری با تاکیدات مقام معظم رهبری در دهه‌های گذشته شکل جدی به خود گرفته است گفت: اکنون کلید پیشرفت کشور علم و فناوری است و همه دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش پایین‌دستی ورود می‌کنند، ارزش‌ها و فرصت اشتغال چندبرابری ایجاد می‌کند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

سرپرست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: بنیاد شهید که مزین به نام شهید است، امروز در عرصه اقتصادی پیش قدم شده است و در کار و بازار مثل زمان جنگ حرکت جدی انجام می‌دهد.

وی گام‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر را آرمانی دانست و افزود: امیدوارم که در این نمایشگاه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

آمادگی بسیج علمی کشور برای ایجاد ظرفیت‌ های جدید در حوزه ‌های دانش‌ بنیان

سردار «مهدی رحیمی» رییس سازمان بسیج علمی کشور در این همایش، برای ایجاد ظرفیت‌های جدید سازمان اقتصادی کوثر اعلام آمادگی کرد و گفت: باید عرصه‌ها برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و ساماندهی آنها انجام شود.

وی افزود: برای ارتقای بخش اقتصادی کشور باید مردم پای‌کار بیایند و از ظرفیت‌های مردمی در این بخش بهره برد.

رییس سازمان بسیج علمی کشور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰ طرح در کشور عملی شد که یکی از آنها شرکت باقرالعلوم است و نیازهای صنف و بازار را احصا کرده و راهکارهای عملی برای آن ارایه می‌کند.

وی افزود: بسیج اعلام آمادگی دارد که از این طرح‌ها و اقدامات به پشتوانه شبکه‌ای بالغ بر ۷۰ هزار نفر جمعیت حمایت کند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه مسئله‌محور دستاوردهای اقتصادی کوثر با حضور مسئولان بلندپایه کشوری از سامانه «بامک» بازار مشترک کوثر رونمایی شد که قرار است محصولات سازمان اقتصادی کوثر در مرحله اول با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد زیر قیمت درب منزل خانواده‌های شهدا و ایثارگران تحویل داده شود.

نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر با حضور ۴۲ شرکت دانش بنیان امروز (سه‌شنبه) در سالن ۳۸A محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد و تا جمعه پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

در این رویداد دستاوردهای شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - دوم اسفند 1401

دیدگاه کاربران