روسیه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی

.  

 

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» هستیم، گفت: این آمادگی وجود دارد که برای پیشبرد سریع کارها در آینده نزدیک با مدیران این شرکت‌ها با ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار و شرایط تاسیس شرکت را در آستراخان برای آن‌ها تشریح کنند.

 

 

 

 

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه امروز در سفر به فدراسیون روسیه با سرگی میلوشکین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه دیدار و طرفین در خصوص وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی 2 کشور و افزایش سطح همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند. 

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این دیدار که در دفتر کار مدیر عامل منطقه ویژه لوتوس در آستراخان انجام شد، طرفین در خصوص توسعه و گسترش زیرساخت‌های 2 کشور و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه و همچنین تقویت روابط منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان با منطقه آزاد انزلی مذاکره و تبادل نظر کردند. 

هادی تیزهوش تابان در این دیدار با بیان اینکه برخی از شرکت ایرانی برای تولید کالاهای خود از جهت تامین مواد اولیه در ایران محدودیت دارند، اظهار کرد: برای تامین مواد اولیه برخی کالاها در روسیه محدودیت وجود ندارد و به این دلیل آن‌ها تمایل دارند برای تولید محصولات خود در روسیه سرمایه‌گذاری کنند. 

سرگی میلوشکین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و زیرساختی اظهار کرد: با کمال میل آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» هستیم و این آمادگی وجود دارد که برای پیشبرد سریع کارها در آینده نزدیک با مدیران این شرکت‌ها با ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار و شرایط تاسیس شرکت را در آستراخان برای آن‌ها تشریح کنند. 

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس، برای تقویت روابط مناطق آزاد و مناطق تجاری 2 کشور در حال تشکیل اتحادیه مناطق آزاد در روسیه هستند که مناطق آزاد اقتصادی ایران نیز برای عضویت در آن دعوت می‌شوند. 

همچنین رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با دعوت از میلوشکین برای سفر به ایران، با استقبال وی روبرو شد و میلوشکین ضمن سفر خود در آینده‌ای نزدیک به ایران، به بازدید از مناطق آزاد انزلی و چابهار اشاره کرد. 

منبع خبر: پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی(فرینا) - 9 اردیبهشت 1402

دیدگاه کاربران