موانع حقوقی سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار رفع شد

مدیرعامل سازمان بنادر:  

 

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سفر مقامات هند به ایران و رفع‌ موانع حقوقی و اختلافی در قرارداد بلندمدت سرمایه گذاری این کشور در بندرچابهار پس از ۱۰ سال خبر داد.

 

 

 

«علی اکبر صفایی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم فرارسیدن ۲۵ ژوئن (چهارم تیر ماه) روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار اظهار داشت: تیمی از هند به ایران آمد، مذاکرات انجام شد و به یک توافق خوب رسیدیم.

معاون وزیر راه گفت: مشکلاتی طی ۱۳ سال پیش که قرارداد بلندمدت داشت حل و موارد اختلافی حل شد و امیدواریم در سفر آتی مقامات هند چند مورد کوچک اختلافی که وجود دارد حل شود تا در موضوع سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به قرارداد بلندمدت برسیم.

صفایی درباره راه‌اندازی سازمان توسعه سواحل مکران تصریح کرد: سازمان توسعه سواحل مکران طبق ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شده است. دولت هم همت کرده و این سازمان هم‌افزایی دارد.

وی درباره اصلاح تعرفه‌های کشتیرانی در سال ۱۴۰۲ گفت: اگر مطالباتی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شود بررسی و نظر مشتری هنگام تدوین تعرفه‌ها اعمال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه رفع مشکل پهلوگیری کشتی‌های ایران در برخی بنادر چین تصریح کرد: در مقاطعی مشکلات تردد کشتی‌های ما در بنادر چین ایجاد شد که با پیگیری وزارت راه و وزارت امور خارجه در بسیاری از بنادر چین این مشکلات رفع شد و اکنون هیچ مشکلی در تردد کشتی‌ها در چین نداریم.

صفایی درباره مشکلات تردد کشتی‌های ایرانی در بنادر خصوصی چین نیز گفت: برای دو بندر این محدودیت وجود دارد اما در حال مذاکره هستیم.اما به طور کلی شرایط بهتر است.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - 30 خرداد 1402

دیدگاه کاربران