تثبیت بازار ارز به رشد تولید منجر می شود

یک نماینده مجلس:  

 

 

 

رشد تولید در گرو تثبیت نرخ ارز است که در این صورت می توان شاهد رشــد تولید به معنای واقعی بود؛ خوشبختانه شاهد ثبات در بازار هم هستیم.

 

 

 

 

 

 محمدرضا دشتی؛ عضو کمیســیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گویی با تأکید بر لــزوم تثبیت نرخ ارز در کشور گفت: لازمه رشد تولید تثبیت نرخ ارز است و تا زمانی که این امر محقق نشود رشــد واقعی در حوزه تولید اتفاق نخواهد افتاد.

 

خوشبختانه مدتی است شاهد آرامش بازار ارز هستیم که می تواند تاثیر خوبی در بخش صنعت کشور داشته باشد.

 

وی افزود: عدم تثبیت نرخ ارز، ایجاد تورم و فضای غیر قابل پیش بینی در اقتصاد کشــور باعث کاهش سرمایه گذاری ها می شود، چون ســرمایه گذار و تولید کننــده نمی تواند بــرای کار خود تصمیم جدی بگیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاســبات مجلس با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در بحث تثبیت نرخ ارز در کشــور در حال رخ دادن اســت، گفت: آنچه که بیرون از مرز هــا و در خصوص آزادسازی منابع ارزی ما رخ می دهد و همچنین قوانین خوب در این حوزه مانند قانون بانک مرکزی و قوانین دیگر در مجلس، به منظور تثبیت نرخ ارز است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب ســال 1402 را به نام ســال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده است بنابراین باید همه در این مســیر حرکت کنیم.

 

باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که مهار تورم در گروی رشد تولید و رشد تولید نیز در گروی تثبیت نرخ ارز است.

 

دشــتی گفت: با وجود تورم، آینده برای ســرمایه گذار روشــن نیست و به همین ســبب جرات ســرمایه گذاری از افراد گرفته می شود و ریسک سرمایه گذاری در کشور بالا می رود.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد مردم - 4 تیر 1402

دیدگاه کاربران