سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری تاسیسات گازی در عسلویه

مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد:  

 

 

 

تأسیســات ما در یک بخش بیش از 150 میلیارد دلار ســرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.

 

 

 

 

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین همایش مقاوم ســازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شــبکه توزیع گاز طبیعی کشــور سمینار آئین نامه نظارت بر حسن اجرای اســتانداردهای تخصصی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به موضوع باید فرصت ها و چالشهایی که در این زمینه وجود دارد و همچنین مأموریت ها ومسئولیت ها تعیین شود.

 

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز مسئولیت ســنگینی را برعهده دارد و با شــرکت های تابعه یکی از بزرگترین شرکت های دنیا به شــمار می آید که صنایع کشــور را باید تأمین انرژی کند و مقاوم کردن این تأسیســات برای جلوگیری از به وجود آمدن مشــکلات حائز اهمیت است.

 

مقاوم ســازی دارای محورهای مختلف اســت و تنها مقاوم سازی فیزیکی نیســت زیرا مقاوم سازی نیروی انسانی در برخی از مواقع اهمیت بیشتری دارد.

 

چگنی افزود: در زمســتان شــاهد بودیم که نیروهای انسانی در سرمای ســخت چگونه مأموریت خود را انجام دادند. ایجاد انگیزه و روحیه ایثارگری مهم اســت.

 

به همیــن دلیل مقاوم سازی نیروی انسانی مهم است.

 

وی افزود: مقاوم سازی در حوزه پدافند غیرعامل از مؤلفه های است که برای پدافند غیر عامل تعریف شده پیشگیری و ایجاد آمادگی و اعــلام زنگ خطری در مقاوم ســازی هــم تعریف می شــود.

 

به گفته چگنی تجربیاتی در دنیــا در رابطه با مقاوم سازی وجود دارد که باید از آن الگو گرفت و به نظر می رسد این حوزه را باید فعال کرد و در صورتی بایــد برنامه بلند مدت برای آن در نظر گرفت.

 

وی ادامه داد: تراز یابی و اســتفاده از الگــوی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار اســت که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

مســأله که مهم است آنکه با آگاهی و علم کامل سند جامع و مقاومت را تقدیم کنیم که برای انجام آن بایــد از مراکز علمی بهره گرفت؛ دانش بنیان ها، دانشــگاه ها برای تکمیل این ســند نیاز است.

 

 چگنی توضیح داد: مســائل ســایبری هم در مقاوم سازی مهم است و باید دژ نظر گرفته شود در این سند ضمن مسائل علمی نباید از تراز یابی غافل ماند.

 

وی افزود: تأسیسات ما در یک بخش بیش از 150 میلیارد دلار ســرمایه گذاری در عســلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد مردم - 5 تیر 1402

دیدگاه کاربران