برگزاری ۱۴نمایشگاه داخلی و خارجی با رویکرد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در مناطق آزاد

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد:  

 

 

 

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تا پایان سال جاری، 14 نمایشگاه داخلی و خارجی با رویکرد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات توسط مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

مسعود حسین‌پور در حاشیه نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف مجموعه مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و همچنین ویژه اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل ظرفیت‌های قانونی، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این مناطق بستر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف فراهم شده و در دوره جدید مدیریت دبیرخانه شعار «مناطق آزاد ایران، بهشت سرمایه‌گذاری می‌شوند» به عنوان رویکرد مطرح شده است.

مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود:‌ در همین راستا هر منطقه آزاد مکلف به آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری شده که تاکنون در این ۷ منطقه آزاد، ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ارزش ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به زبان‌های فارسی و انگلیسی آماده و ارائه شده است.

حسین‌پور با بیان اینکه در این بسته‌های سرمایه‌گذاری، محاسبات اولیه و برآورد هزینه انجام شده و به صورت مکتوب و نیز در سامانه در اختیار علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری  قرار گرفته است، ادامه داد: از جمله مشکلات موجود در مناطق آزاد، بروکراسی طولانی و فرآیند اداری پیچ‌دپیچ بود که بعضا سرمایه‌ گذاران را خسته و منصرف می‌کرد. لذا در دولت سیزدهم،  اولویت‌های سرمایه‌گذاری توسط مناطق مورد مطالعه قرار گرفت و محاسبات  مالی انجام شد و مجوز فعالیت اقتصادی بی‌نام صادر و به محض حضور سرمایه‌گذار، با درج نام آنان در بالای مجوز فعالیت اقتصادی، روند سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه جهش سرمایه‌ گذاری و صادرات منطقه آزاد ماکو نیز با حضور مسئولین منطقه تشکیل و فرآیند سرمایه‌گذاری و صادرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لذا برای معرفی این ۷۰۰ بسته پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تا پایان سال جاری، ۱۴ نمایشگاه داخلی و خارجی با عنوان جهش سرمایه‌گذاری و صادرات برگزار خواهد شد که منطقه آزاد ماکو نیز متولی یک نمایشگاه داخلی و یک نمایشگاه خارجی می‌باشد.

منبع خبر: پایگاه خبری و اطلاع رسانی مناطق آزاد - 12 تیر 1402

دیدگاه کاربران