تصمیمات دولت و اثرات منفی بر بازار سرمایه!

جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس در باره بورس؛  

 

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت و اثرات منفی آن در بازار سرمایه گفت: نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود.

 

 

 

 

 

به گزارش تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی مجلس گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیر راهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده اند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

 

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: با توجه به اهمیت موضوع جلسه و نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود، درخواست می کنم شما نیز در این نشست شرکت کنید تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای عمومی کشور اتخاذ شود.

 

پورابراهیمی بیان کرد: شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته و عملا در بازده منفی در سال ۱۴۰۲ قرار داریم به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم گیری که این مسئله قطعا شود.

 

البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده ۲۳۴ و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - 28 تیر 1402

دیدگاه کاربران