برنامه هفتم توسعه کشور باید زنجیر را از قیود مناطق آزاد باز کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد:  

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اختتامیه نمایشگاه معرفی بسته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خواستار حذف بروکراسی در این مناطق شد.

 

 

 

 

سیداحسان خاندوزی در این مراسم از پیشنهاد شهردار مشهد مبنی‌ بر ایجاد مرکز ارائه خدمات سرمایه‌گذاری مستقر در این شهر به عنوان نقطه کانونی، استقبال کرد.

وی در خصوص اصلاح ساختاری مناطق آزاد، بر حذف بروکراسی در این مناطق تاکید و عنوان کرد: باید فرآیندهای اداری و روند کسب موافقت‌ها در مناطق آزاد تسهیل شود.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: لازم است مدیران مناطق آزاد از قید و بندهای مدیران مراکز  رهایی یابند تا پروژه‌ها، ماه‌ها و سال‌ها به تعویق نیافتد.

خاندوزی در این خصوص اظهار داشت: علی‌رغم داشتن قانون و مصوبه هیات وزیران، هنوز هم مناطق آزاد در حوزه اجرا با مشکل مواجه هستند.

لذا باید در برنامه هفتم توسعه زنجیر را از قیود مناطق باز کنند‌.

وی اذعان نمود: امروز سامانه‌های اطلاعات اقتصادی مناطق آزاد به سامانه‌های ملی متصل شده‌اند؛ لذا دیگر ضعف نظارت که منجر به کج‌کاری شود، وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند به توسعه محلی و اجتماعی با رویکرد متناسب با ارزش‌های اجتماعی ایرانی در قالب یک بسته نسبت به کارنامه دولت‌های گذشته به حساب آید.

منبع خبر: پایگاه خبری و اطلاع رسانی مناطق آزاد - 31 تیر 1402

دیدگاه کاربران