تصمیمات خلق‌الساعه موجب تحمیل خسارت معنوی به روح و روان مردم می‌شود

نماینده مردم کرمان در مجلس:  

 

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان در مجلس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها مسئولان از مردم دعوت کرده‌اند در بورس سرمایه‌گذاری کنند؛ اما متاسفانه بعد از چند ماه با اتخاذ یک تصمیم خلق الساعه و بیجا، باعث تحمیل ضرر و زیان و خسارات معنوی به روح و روان مردم شده‌اند.

بارها در مجلس در خصوص ضرر و زیان مالی مردم در بورس صحبت شده؛ اما خسارت وارده به روح و روان مردم، قابل ارزش‌گذاری نیست!

 

 

 

 

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه گفت: در تمام دنیا یکی از اقدامات ارزشمند بورس‌ها، اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق و شفاف است.

هیچ سرمایه‌ای برای هیچ دستگاه و نهادی، مهم‌تر از مردم نیست و برای به دست آوردن رضایت خدا و مردم باید تلاش کنیم عملکردی شفاف و صادقانه داشته باشیم و مردم را شریک اصلی خودمان بدانیم.

بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه می‌تواند اصلی‌ترین دستاورد مدیران بازار سرمایه باشد.

وی افزود: درخواست بعدی من از دولت‌هاست که از تصمیمات خلق الساعه اجتناب کنند.

مشکل اینجاست که هر گروه و جناحی بر اساس سلایق و مقتضیات خود، تصمیماتی اتخاذ می‌کند و در زمان اتخاذ این تصمیمات، فکر کسانی که سال‌ها زحمت کشیدند و با مشقت فراوان، بازاری خارج از مرزهای کشور به دست آورده‌اند نمی‌کنند!

حسن‌پور ضمن تاکید بر ضرورت ثبات در تصمیمات و مقررات، گفت: باید در مورد تمامی بازارها بالاخص بازار سرمایه، سعی کنیم به گونه قانونگذاری شود که قوانین حداقل ۱۰ سال تغییری نداشته باشد تا کارآفرینان و مردم با اعتماد بیشتری در بازارها فعالیت کنند.

بارها مسئولان دولت و مجلس و بعضی اشخاصی که تریبون در دست داشته‌اند، از مردم دعوت کرده‌اند در بورس سرمایه‌گذاری کنند و اعلام کردند که زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری مردم و کسب سود متعارف در این بازار فراهم شده؛ اما متاسفانه بعد از چند ماه این حرف‌ها را فراموش کرده‌اند و با اتخاذ یک تصمیم خلق الساعه و بیجا، باعث تحمیل ضرر و زیان و خسارات معنوی به روح و روان مردم شده‌اند.

بارها در مورد خسارت مالی مردم در بورس صحبت شده؛ اما خسارت وارده به روح و روان مردم، قابل ارزش‌گذاری نیست!

وی تصریح کرد: وظیفه دولت‌ها و حاکمیت است که به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد از دست رفته مردم مجدداً جلب شود.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به جذب سرمایه‌های خرد کمک کند تا حداقل عدالت برقرار شده و توزیع عادلانه ثروت صورت بگیرد، مشارکت مردم در بازار سرمایه است.

اگر بازار سرمایه این فرصت را برای همه مردم فراهم کند که در پروژه‌های بزرگ پتروشیمی و معدنی و ... سرمایه‌گذاری کنند و در کنار دعوت مردم به سرمایه‌گذاری، از سرمایه‌های آنان حراست شود؛ به نفع آحاد مردم بوده و از تولید هم حمایت خواهد شد.

حسن پور در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم دولتمردان، شورای عالی اقتصاد و سران قوا تدبیری برای جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه و حمایت جدی از سرمایه‌گذاران در کشور از جمله سرمایه‌گذاران مجموعه بازار سرمایه بیندیشند.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) - 15 مرداد 1402

دیدگاه کاربران