سازمان توسعه تجارت ایران، سازمانی است فعال، مشارکت جو و مبتنی بر دانش که در راستای برنامه های کلان کشور، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش می باشد. این سازمان، توسعه تجارت را با عنایت به برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی کارآمد و بکارگیری دانش و فناوری جدید دنبال کرده و همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاست گذاری، حمایت و نظارت عالیه، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها  و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

 

اهداف سازمان: 

توسعه تجارت خارجی، بازاریابی، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی کشور، فراهم آوردن موجبات توسعه بنگاههای تجاری و افزایش توانمندی آنها بمنظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی ، اطلاع رسانی  تجاری و انجام اقدامات لازم به منظور روان سازی و حذف تشریفات زائد تجاری و همچنین تهیه و تنظیم قوانین و مقررات مناسب برای فعالیت های تجاری و توسعه همکاری های دو جانبه، چند جانبه و منطقه ای با سایر کشورها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و ارتقاء کیفی کالاها و خدمات با توجه به مزیت های نسبی  و رقابتی کشور

 

استراتژی ها:

ارتقاء صادرات و توسعه تجارت خارجی

- گسترش و متنوع سازی بازارهای هدف صادراتی (کالا و خدمات)
- تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی
- توسعه و تمرکز بر صادرات محصولات و خدمات جدید و با ارزش افزوده بالا
- یکپارچه سازی مدیریت رویدادهای تجاری و توسعه تبلیغات و بازاریابی نوین
- حفظ بازارهای سنتی صادرات

 

ارتقاء دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی

- ارتقاء مهارتهای علمی و تخصصی صادرکنندگان و بنگاه های تجاری کشور
- تبادل دانش فنی و مدیریت و مشارکت فعالانه در رویدادها و مجامع بین المللی اقتصادی و تجاری
- ساماندهی منابع اطلاعات تخصصی و اطلاع رسانی تجارت خارجی
- توسعه و تقویت فرهنگ صادراتی

 

تقویت و توسعه ظرفیت های تجاری در سطح کشور

- بستر سازی و همکاری برای ایجاد مزیت و ظرفیت های تولیدی مناسب در بخش تولید و صادرات کالا و خدمات (تولید صادرات محور)
- توسعه زیر ساختها و ارائه خدمات مناسب جهت صدور محصولات و خدمات
- توسعه و تقویت بنگاه های تجاری و حمایت از تشکیل شرکتهای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ صادراتی
- اعطای مشوق های صادراتی هدفمند
- تعامل مستمر با ذینفعان کلیدی سازمان، شامل اتحادیه ها، تشکل ها، اتاق های بازرگانی و صادرکنندگان کالا و خدمات و ارائه خدمات مشاوره فنی در امر توسعه تجارت خارجی به آنها

 

تفوق تراز تجاری

- سیاست گذاری تجاری و بستر سازی جهت الحاق به سازمان جهانی تجارت
- توسعه روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها
- ایجاد جریان اطلاعات و تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص سیاست های وارداتی و صادراتی کشور

 

برنامه ریزی، سیاست گذاری و اعمال نظارت عالیه در امر توسعه تجارت خارجی

- توسعه یکپارچه راهبردها ی تجارت خارجی در سطح کشور
- نوسازی و روان سازی جریان تجارت خارجی با بهره گیری از الگوها و فناوری های نوین
- همکاری و مشارکت در جهت توسعه تجارت الکترونیک در بخش تجارت خارجی
- ایجاد وحدت فرماندهی در توسعه تجارت خارجی
- واگذاری امور تصدی گری صادرات به بخش خصوصی

 

 

نشانی :

تهران – خیابان ولیعصر (عج) - بزرگراه شهید چمران – صندوق پستی 1148 تجریش - کد پستی 19395

              تلفن : 21919                         نمابر: 5-22664044                پست الکترونیکی: info@tpo.ir   

 

ورود به سایت سازمان توسعه تجارت ایران

 


 

 


بازدید:100
آخرین به روزرسانی: 1399/07/02