طی نیمه اول سال جاری بیش از 60 هزار تن انواع محصولات توسط کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان تولید گردیده است 

 به گزارش معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سیرجان طی شش ماه اول سال جاری 62 هزار تن انواع محصولات صنعتی توسط واحدهای تولیدی مستقر در منطقه که در زمینه های برق و الکترونیک، موادغذائی، بهداشتی و داروئی، شیمیائی، صنایع فلزی و غیره تولید گردیده که این میزان کالای تولیدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از رشد 102 درصدی برخورداربوده است.

از جمله این محصولات، روغن خوراکی، قند و شکر، تلویزیون، یخچال، محصولات استیل، انواع اسانس خوراکی، داروهای دام و طیور، گرانول پی وی سی، مواد ضدعفونی کننده،انواع فوم و بلوکهای سقفی، درب و پنجره دو جداره، انواع بلندگوی خودرو، ترازوی دیجیتال، انواع دوربین مداربسته، کاغذ کپی، انواع نوارچسب، کابل شبکه و کواکسیال و سایر تولیدات بوده که جهت ارائه به بازار مصرف، وارد سرزمین اصلی و یا به خارج از کشور صادر گردیده است.

همچنین طی این مدت 12 هزارتن محصولات معدنی مانند آهن اسفنجی و کاتد مس نیز توسط واحدهای فعال در این زمینه تولید گردیده که تولید این محصولات نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل 96 درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است این میزان تولید و افزایش قابل توجه آن در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در حالیست که اکثر بنگاههای اقتصادی کشور اعم از سرزمین اصلی و مناطق آزاد و ویژه دچار مشکلات عدیده ای بوده و با حداقل ظرفیت تولید خود فعالیت می نمایند

 


 

 


بازدید:2157
آخرین به روزرسانی: 1399/07/27