ساخت عظیم ترین مجتمع بیمارستانی فوق تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

این مجتمع بیمارستانی که با هدف تامین نیازهای درمانی و بهداشتی تخصصی شهرستان و استان ‏کرمان و ‏هرمزگان، در حال ساخت است، در سال 1399 آماده بهره برداری می شود  

بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی جنوب شرق کشور با هزینه مجتمع گل گهر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در حال ساخت است.

این بیمارستان تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بالغ بر 330 میلیارد ریال در آن هزینه شده است. بیمارستان فوق تخصصی گل گهر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، قرار است تا پایان سال 98 تجهیز و تکمیل شود تا از آغاز سال 99 مورد بهره برداری قرار گیرد.  با ‏هزینه ساخت و تجهیز این مجتمع بیمارستانی بالغ بر 280 میلیارد تومان برآورد شده است.‏

به گزارش سایت منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، کارهای مطالعاتی پروژه احداث بیمارستان تخصصی گل گهر سیرجان، در شهریورماه سال 1395 به دستور و پیشنهاد مدیرعامل وقت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر آغاز شد و در آذرماه همان سال، زمین پروژه در منطقه ویژه اقتصادی خریداری و پس از طراحی، انجام عملیات از مرداد ماه سال 1396 شروع و با برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه نیز انتخاب و معرفی شد و عملیات اجرایی ساخت بیمارستان توسط شرکت پیمانکار گوپله نیز از ابتدای آبان ماه 1396 کلید خورد.

کار ساخت این مجتمع بیمارستانی که با هدف تامین نیازهای درمانی و بهداشتی تخصصی شهرستان و استان کرمان و هرمزگان، با زیربنایی به مساحت 17252 مترمربع در حال انجام است، به گفته مدیران پروژه تا کمتر از 30 ماه به پایان خواهد رسید. این مجموعه درمانی که با آخرین تکنولوژی روز دنیا در حال ساخت است، دارای تجهیزات مدرن و با کیفیتی خواهد بود که امکان ارائه خدمات نوین پزشکی را به مردم استان و جنوب شرق کشور فراهم می کند .

بخش های بیمارستان شامل اورژانس ، قلب و عروق و آنژیوگرافی، سی سی یو، آی سی یو، زنان و زایمان و ناباروری، نوزادان،گوش و حلق و بینی، گوارش، ریه، پوست و داخلی، جراحی های عمومی و تخصصی و کلینیک های (دندانپزشکی ، چشم ، مغز و اعصاب و...) می باشد.

همچنین بخش های پاراکلینیک این بیمارستان شامل آزمایشگاه، آندوسکوپی، اکو، تست ورزش، داروخانه، سونوگرافی، رادیولوژی، سی تی اسکن، ام آر آی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، رادیوتراپی، سنگ شکن است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران