نماینده کرمان در مجلس: باید از طریق تولید علم ثروت خلق کنیم

پور ابراهیمی: متن نهایی احکام تجاری سازی علم در کشور را به عنوان یک طرح برای تبدیل شدن به قانون به مجلس می آوریم/ تجاری سازی علم که بارها به آن اشاره شده است در برنامه ششم جنبه عملیاتی می گیرد و دانشگاهیان در این موضوع نقش مهمی دارند  

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن از توان علمی رو به افزایش در کشور هراسان است و باید از طریق تولید علم و شرکت های دانش بنیان خلق ثروت کرد.

به گزارش روز یکشنبه دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی محمدرضا پور ابراهیمی در جمع اساتید دانشگاه پیام نور کرمان افزود: توان علمی کشور در زمینه های مختلف باعث شده دشمنان سر تعظیم در مقابل آرمان های ملت مسلمان ایران پایین بیاورند.

وی با بیان اینکه هرچه را از ما بگیرند یا برای مدتی کوتاه متوقف کنند علم جوانان و نوجوانان ما را نمی توانند بگیرند گفت: توان علمی کشور روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع دشمنان را در هراس و بیم برده است.

وی با اشاره به اینکه نقش و رسالت دانشگاهیان کشور در حوزه مباحث علمی و پیشرفت کشور نقش ویژه و ممتازی است افزود: این اقتدار علمی سبب شده است دشمنان ما پای میز مذاکره بیایند و در مقابل توان علمی دانشگاهیان، مذاکره را بهترین راه حل بدانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آخر برنامه پنجم توسعه هستیم گفت: در برنامه پنجم در بعضی از زمینه های علمی جلوتر از برنامه بودیم ولی باز هم نیازمند یک ارتقای علمی و جهش هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در حال تدوین لایحه قانون برنامه ششم توسعه است افزود: تجاری سازی علم که بارها به آن اشاره شده است در برنامه ششم جنبه عملیاتی می گیرد و دانشگاهیان در این موضوع نقش مهمی دارند.

پورابراهیمی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان حمایت های خوبی از سوی مجلس در قالب صندوق حمایت از پژوهشگران شده است و امسال هم عدد در نظر گرفته شده را تقویت کردیم که توقع می رود با شدت و تلاش بیشتر در حوزه تجاری سازی علم به صحنه بیایند.

وی با اشاره به اینکه متن نهایی احکام تجاری سازی علم در کشور به عنوان یک طرح برای تبدیل شدن به قانون را به مجلس می آوریم خاطرنشان کرد: پیش نویس این طرح که مجموعه ای از نظرات کارشناسان حوزه علم و فناوری در کشور است از حدود یک سال و نیم پیش جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه تعریف این قانون در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این طرح خلاء موجود در زمینه تجاری سازی علم در کشور برطرف شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران