رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: شرکت های اقماری صنعت خودرو باعث افزایش قیمت شده اند+ 6 خبر

سایر خبرها: سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ژاپن برای تولید خودروهای هوشمند/ معاون وزیر نیرو: ایران اسلامی به جرگه تولیدکنندگان کنتور هوشمند برق پیوست/ 65 موسسه مالی فاقد مجوز در استان البرز فعالیت می کنند/ افزایش رشد کیفی تولیدات علمی کشور در عرصه های بین المللی/ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل: قیمت بنز در ایران50 میلیون کاهش یافته است/ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء هیچ هواپیمایی در شرق کشور سقوط نکرده است  

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه دولت باید از تصدی گری در صنعت خودرو خارج شده و وظیفه نظارتی خود را انجام دهد، گفت: وجود شرکت های اقماری چندلایه در صنعت خودروسازی باعث افزایش قیمت نهایی خودرو می شود.

رضا رحمانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره افزایش دوباره قیمت خودروهای تولید داخل، افزود: وقتی تولید خودرو در داخل دچار مشکل است، تنها راه جبران مشکلات، بالا رفتن قیمت خودرو است درحالیکه باید شمارگان، تنوع و کیفیت محصولات افزایش یابد تا صادرات انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی هیچیک از این موارد وجود ندارد، تنها راه باقیمانده که بسیار هم غلط است، افزایش قیمت خودروست و تا وقتی که این موارد حل نشود خودروسازان به دنبال افزایش قیمت هستند.

رییس کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بحث هایی درباره ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور نیز اظهار داشت: مگر قطب اول و دوم در کشور وجود دارد که بخواهیم سوم و چهارم هم داشته باشیم؛ این حرف ها بازی های رسانه ای است که به نتیجه هم نخواهد رسید.

وی با درخواست از مسوولان برای تلاش جهت حل مشکل صنعت خودرو کشور، افزود: زمانی که در کمیسیون صنایع افزایش قیمت خودرو را بررسی می کردیم به این نتیجه رسیدیم که چون ایران خودرو و سایپا شرکت های اقماری و هرکدام از آنها شرکت های بسیار زیاد دیگری در زیرمجموعه خود دارند، پس باعث افزایش قیمت خودرو می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: شرکت اول قطعه را به شرکت زیرمجموعه خود و آن شرکت قطعه تولیدی را به دیگر شرکت های زیرمجموعه تا لایه های پایین تر سفارش می دهد و وقتی لایه پایین این قطعه را ساخت و به شرکت بالادست خود تحویل داد تا به دست شرکت اصلی برساند، هر کدام سود کلانی را از آن قطعه دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید همه این شرکت ها که بصورت یک زنجیره می باشند 10 درصد به قیمت یک قطعه اضافه کنند و اگر چهار دست بچرخد می شود 40 درصد که باعث افزایش قیمت خودرو اصلی خواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: یعنی چه لزومی دارد این شرکت های خودروساز حدود 100 شرکت اقماری داشته باشند، مگر نمی شود کار را به بخش خصوصی سپرد تا قطعه تولید و شرکت های اصلی خودروساز این قطعات را از شرکت های خصوصی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری کنند.

وی درباره حضور شرکت های خودروساز خارجی در بازار کشورمان، افزود: یکی از کارهایی که باید انجام شود، قراردادهای مشترک است، یعنی با این کار سطح ورود تکنولوژی را در کشور ما بالا می برد.

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا، بازار خودرویی با توجه به آنکه 80 میلیون جمعیت دارد و 300 میلیون نفر هم کشورهای همسایه آن زندگی می کنند، ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه خودروسازان مشهور جهانی با کشور ما فاصله مکانی زیادی دارند، خاطرنشان کرد: یعنی خودروسازان بزرگ در غرب مثل فرانسه، آلمان و ایتالیا و یا در شرق مثل چین، کره و ژاپن هستند و در منطقه خاورمیانه غول خودروسازی از نظر تیراژ ساخت ایران است و به همین دلیل توان خوبی هم در ساخت خودرو داریم یعنی می توانیم خودروهای خوبی را طراحی و تولید کنیم.

وی با اشاره به آنکه باید قراردادهای جدیدی با نگاه به گذشته خودروسازهای خارجی منعقد شود، افزود: حتما در قراردادهای جدید با کشورهای خارجی باید چند موضوع را مدنظر قرار داد که شامل استفاده از توان ساخت داخل، تنوع خودرو، کیفیت بسیار خوب و صادرات حداقل 30 درصد از محصولات آنها، باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اینگونه نباید باشد که شرکت های خودروساز خارجی وارد ایران شوند و از توان قطعه سازی و ساخت خودرو استفاده نکنند و فقط به دنبال مونتاژ باشند.

وی ادامه داد: شرکت خارجی نباید خودروهای از رده خارج خود را در کشور ما تولید کند و بفروشد بلکه باید تکنولوژی و مدل های روز این شرکت ها که در اروپا تولید می شود را در داخل ایران نیز تولید کنند.

رحمانی تصریح کرد: کیفیت خوب خودروهای داخلی می تواند به بازار کشورهای همسایه نیز صادر شود و می توان بازارهای این کشورها را نیز بصورت مشترک با شرکت های خارجی و داخلی در اختیار گرفت.

وی بابیان آنکه حداقل به کشورهای همسایه ایران می توان خودروهای خارجی تولید داخل را صادر کرد، گفت: در مذاکرات و عقد قراردادها با شرکت های خارجی باید مسوولین داخلی جدی باشند، هرچند با وضع فعلی و مدیریت دولت بر خودروسازان به جهش خودروسازی کشور امیدی وجود ندارد، زیرا باید دولت از مدیریت صنایع خودروسازی خارج شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: دولت باید اجازه اداره شرکت های خودروسازی کشور را به سهامداران بدهد، اما امروز دولت هم صاحب اختیار است و هم مسوول نیست.

وی با بیان آنکه متاسفانه مدیریت شرکت های خودروساز داخلی برعهده دولت است اما سهامدار این شرکت ها نیست، ادامه داد: اگر از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال شود که شما چقدر در شرکت های خودروساز سهام دارید می گوید در ایران خودرو یک سهم و در سایپا دو سهم دارم، ولی عملا مدیرعامل این شرکت ها توسط دولت منصوب می شوند.

رییس کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر مدیریت این دو شرکت خودروساز افرادی متخصص و متعهد هستند، اما به شرطی که بطور مستقل عمل کنند و اگر اینگونه شود بسیار بهتر از وضع فعلی این شرکت ها اداره خواهند شد.

وی با ابراز تاسف از این اینکه مدیریت خودروسازهای کشور مسوولیت دارد اما اختیار ندارد، گفت: دولت اجازه دهد سهامداران شرکت های خودروساز داخلی را اداره کنند و دولت نیز وظیفه نظارتی و حمایتی خود را در برابر غول های خودروساز خارجی انجام دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی در کشور بسیار مهم است، اظهار داشت: باید به صنعت خودروسازی کشور توجه کرد و از آن پشتیبانی مناسبی داشت.

پیش از این شرکت های خودروساز داخلی اعلام کردند که قیمت محصولات خود را برای چندمین بار طی روزهای آینده افزایش خواهند داد.

 

سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ژاپن برای تولید خودروهای هوشمند

شرکت ژاپنی تویوتا اعلام کرد با همکاری دانشگاه استانفورد آمریکا تحقیقی به ارزش 50 میلیون دلار را درباره تولید نسل جدید خودروهای بدون راننده آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، روز جمعه خبر این همکاری تحقیقاتی بین دانشگاه استانفورد آمریکا و تویوتا منتشر شد. موسسه فناوری ماساچوست نیز در این پژوهش 50 میلیون دلاری مشارکت خواهد داشت.

طبق این توافق، قرار است این مراکز دانشگاهی طی 5 سال آینده در مراکز تحقیقاتی خود واقع در سیلیکون ولی و مجموعه فناوری کمبریج درباره خودروهای نسل آینده، تحقیقاتی به سود کمپانی ژاپنی انجام دهند. این خبر را کیوتاکا ایسه، مدیر مسئول توسعه و تحقیق این کمپانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

به همین منظور، تویوتا، گریل پرت، متخصص مشهور صنعت روباتیک را مسئول نظارت بر تحقیقات کرده. هدف اصلی این پژوهش گسترده صنعتی، توسعه هوش مصنوعی و دیگر ابداعات ممکن در حوزه صنعت خودرو است تا بر اساس آن خودروهای آینده تویوتا بتوانند بدون راننده همه امور رانندگی را به صورت کاملا بی خطر و مطمئن به انجام رسانند.

گردانندگان تویوتا بر خلاف اغلب رقبایشان اعتقاد دارند دوران ماشین های هوشمند بسیار زودتر از وقتی که انتظارش را می کشیم، فرا خواهد رسید، لذا تصمیم گرفته اند به جای توسعه فناوری های رانشی و رفاهی خودرو، روی تحقیق بر نسل آتی خودروها سرمایه گذاری کنند. در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد. اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند.

هماهنگ سازی فناوری هوش مصنوعی و رانندگی خودکار امر پیچیده و دشواری است و این ناهماهنگی ممکن است در زمینه شناسایی عابران پیاده یا موقعیت یابی بر روی نقشه مشکلاتی ایجاد کند.

گفتنی است، شرکت هایی چون گوگل و Uber در زمینه تولید خودروهای هوشمند پیشتاز هستند و هر دو نمونه هایی عملی نیز از این دست روانه خیابان ها کرده اند. گوگل که از شش سال پیش تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، قول داده تا سال 2020 خودروهایی کامل و بی نقص با توانایی رانندگی خودکار به بازارها عرضه کند.

 

معاون وزیر نیرو: ایران اسلامی به جرگه تولیدکنندگان کنتور هوشمند برق پیوست

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به آنکه مطالعات نظری و دانشگاهی طرح فهام از حدود پنج سال پیش آغاز شده بود، گفت: امروز مطالعات به بلوغ و پختگی لازم رسیده و با شرایط کنونی می توان ادعا کرد ایران اسلامی به جرگه 10 کشور سازنده کنتورهای هوشمند برق پیوسته است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام)، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح فهام، طرحی بزرگ در راستای هوشمندسازی شبکه برق کشور است.

وی با بیان آنکه فعالیت ها در این زمینه از حدود سه سال پیش آغاز شده، افزود: خوشبختانه در نمایشگاهی که امروز به همین منظور برپا شده، بخش خصوصی قابلیت های خود را به منصه ظهور رسانیده و ثابت کرده که می توان با پتانسیل و دانش داخلی نسبت به تولید انبوه لوازم اندازه گیری هوشمند اقدام کرد.

فلاحتیان گفت: وزارت نیرو نیز در راستای بکارگیری این لوازم، اقدامات مؤثری انجام داده که با انجام این مهم، مدیریت بار بیشتر و بهینه تری در طرف تقاضا ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: قطعا وجود لوازم اندازه گیری هوشمند، پایداری و امنیت بیشتر شبکه برق سراسری را به دنبال داشته و ما را قادر می سازد تا بدون مراجعه فیزیکی به مشترکان، کنتورها را از راه دور قرائت کنیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نمایشگاه برپا شده توانمندی بخش خصوصی در تولید صد درصدی کنتورهای داخلی هوشمند را به نمایش گذاشت و سال آینده می توانیم از قابلیت های شبکه هوشمند بهره برداری کنیم.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: در سال جاری و با تعامل سازنده ایجاد شده با سازندگان و تولیدکنندگان، مدل بومی کنتور هوشمند برای کشور شناسایی و طراحی شده و اکنون در مرحله تولید انبوه قرار داریم.

وی با بیان اینکه برنامه وزارت نیرو استفاده از ظرفیت داخلی برای تولیدکنندگان داخلی است، تاکید کرد: این کنتورها به تدریج در محل هایی که پیش از این به عنوان پایلوت انتخاب شده نصب می شوند که با انجام این کار، مدیریت بهتری نسبت به گذشته بر صنعت برق اعمال می شود.

فلاحتیان اضافه کرد: در گام نخست، حدود 400 هزار نمونه از این کنتورها در سطح کشور نصب خواهد شد و به رغم برنامه زمانبندی دو تا سه ساله برای اجرای این مهم، تمایل داریم تا در صورت تامین مالی طی یک سال و نیم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف، همواره و در هر شرایطی مدّ نظر این وزارتخانه است و تلاش داریم تا از طریق رسانه ها مردم را به انجام این کار مجاب کنیم.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در این راستا تعرفه های برق نیز به گونه ای برنامه ریزی شده که هزینه برق مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش یابد؛ هرچند این افزایش ها تاکنون آنطور که باید انگیزه کاهش مصرف ایجاد نکرده، اما بازنگری در آنها به منظور اعمال جریمه پرمصرف ها در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ طرح فهام که بخش نخست هوشمندسازی شبکه برق کشور است و در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهره برداری بهتر از شبکه برق استفاده می شود و علاوه بر آن امکان ارتباط دو طرفه با مشترکان فراهم خواهد شد، با حضور قائم مقام وزیر نیرو آغاز شد.

 

65 موسسه مالی فاقد مجوز در استان البرز فعالیت می کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به فعالیت 65 موسسه مالی فاقد مجوز در استان، گفت: دادستانی به دستگاه های ذی ربط نامه نگاری کرده که تکلیف این موسسات به سرعت مشخص شود.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست مشترک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی افزود: فعالیت این میزان موسسه مالی غیرمجاز به این دلیل است که برخی دستگاه ها نتوانسته اند به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در مسائلی مانند حاشیه نشینی، تصرف یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی، عدم رعایت حریم شهری و حریم رودخانه ها، دستگاه های متولی به عنوان مرزبان آن بخش فعالیت می کنند ولی وقتی به وظایفشان عمل نکردند نتیجه این می شود که دستگاه قضایی ورود پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه قضایی در مرحله آخر باشد ولی در بسیاری از تخلفات در نخستین مرحله ورود پیدا می کند، گفت: باید بر دستگاه های مختلف که کم کاری کرده اند نظارت شود و اداره کل بازرسی استان باید بر اجرای وظایف این دستگاه ها نظارت داشته باشد.

شاکرمی با تشریح مفهوم اماکن عمومی و خصوصی در قانون جدید، گفت: هرجایی که لازم نیست برای ورود از مالک اجازه گرفته شود جزو اماکن عمومی محسوب می شود و در غیر این صورت آن مکان جزو اماکن خصوصی است که باید برای ورود نیروی انتظامی اذن مالک یا دستور مقام قضایی وجود داشته باشد.

وی افزود: در بازرسی خودرو ها نیز این موضوع صدق می کند و ضابطین باید برای بازرسی خودرو حکم قضایی داشته باشند.

وی با طبیعی دانستن مشکلات و کاستی های که این دو دستگاه در تامین امنیت دارند، گفت: تلاش می کنیم این کمبود ها را برطرف و قانون جدید کیفری را اجرایی کنیم.

شاکرمی با تاکید بر مفهوم قدرت رژیم ساخت شهر ها، اظهار داشت: اگر این رژیم بر اساس قانون باشد هر شهری سامان می گیرد ولی هر جا این رژیم در اختیار سوداگران قرار بگیرد شهر از حالت قانونمندی خود خارج می شود.

این مقام قضایی بیشتر مشکلات کنونی در شهر ها را از ترکیب نامناسب قدرت رژیم ساخت شهر ها دانست و گفت: هرجا این قدرت از دست مسئولان و دستگاه های مختلف خارج شده شهر و کشور به مشکل برخورده است ولی اگر مرزبانان ما در حیطه وظایف خود در اجرای قانون و اخلاق به خوبی عمل کنند با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

شاکرمی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه هایی برای برطرف کردن ابهاماتی که در نیروی انتظامی نسبت به اجرای این قانون وجود دارد، اظهار داشت: آیین نامه هایی هم در دست تهیه است که با ارائه آن بیشتر این ابهامات برطرف می شود.

وی با اشاره به تخریب هایی که در مناطق مختلف استان البرز انجام می شود، متذکر شد: این تخریب ها متولی دارند و نماینده دادستان یا نیروی انتظامی در صحنه حاضر می شوند تا تخریب با روال قانونی و در نظم و آرامش برگزار شود و این دو دستگاه مجری تخریب نیستند.ک/3

 

افزایش رشد کیفی تولیدات علمی کشور در عرصه های بین المللی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از افزایش رشد کیفی تولیدات علمی کشور در عرصه های بین المللی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: کمیت تولید علم تنها یکی از شاخص های رشد علمی است و امروزه تحقیقات علمی نشان می دهند که کیفیت پژوهش اصلی ترین علت افزایش مرجعیت علمی است و دیپلماسی علمی نیز باعث افزایش کیفیت پژوهش و مرجعیت آن می شود و اثرگذاری اقتصادی نیازمند تولید علم کاربردی است.

وی افزود: پژوهش های یک درصد برتر بین المللی را مقالات پراستناد ( Highly Cited) می نامند و به پژوهش های یک دهم درصد برتر بین المللی مقالات داغ ( Hot) می گویند که در اینجا لفظ مقالات پراستناد برای هر دو بکار برده می شود.

دهقانی خاطر نشان کرد: اطلاعات این گروه از پژوهش ها از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) استخراج می شود که همواره اطلاعات ده سال اخیر را پوشش می دهد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: هر چند طی سال های گذشته کمیت تولید علم در کشور رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است، اما در بخش کیفیت تولیدات، نیازمند تلاش بیشتری هستیم زیرا مقالات پراستناد بیانگر پژوهش هایی هستند که مسیر توسعه علم بین الملل را نشان می دهند و بعد از انجام یک پژوهش، اینکه سایر پژوهشگران تا چه اندازه به آن توجه کرده و آن را مبنای تحقیقات بعدی خود قرار دهند نشان دهنده اهمیت آن پژوهش است و در این میان پژوهش هایی هستند که جبهه های تحقیق جدیدی را در دنیای علم می گشایند.

دهقانی اظهار داشت: گروهی از پژوهشگران به عنوان نخبگان علمی شناخته می شوند که در زمره پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گیرند. تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های آنها در طول زمان به گونه ای است که آنها را در دسته برترین ها قرار داده است، اما این پژوهشگران لزوما مقالات پراستناد تولید نکرده اند.

وی در ادامه گفت: براساس اطلاعات مستخرج از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) تعداد مقالات پراستناد جمهوری اسلامی ایران در ده سال گذشته به طور مرتب افزایش یافته است بطوریکه در سال 2005 تنها 13 مقاله پراستناد موجود بود و این تعداد در سال 2006 به 32 و در سال 2007 به 57 مورد افزایش یافت و در سال 2011 پژوهشگران کشور موفق شدند تا 87 مقاله را در مجموع مقالات پراستناد دنیا جای داده و در سال 2012 این رقم به 111 مورد افزایش یافت و در سال 2013 تعداد مقالات پراستناد کشور به 161 مورد و در سال 2014 با یک افزایش دیگر، تعداد این دسته از مقالات به 229 مورد رسیده است.

دهقانی گفت: بدین ترتیب با مقایسه تعداد مقالات پراستناد در سال 2005 نسبت به 2014 مشخص می شود که تعداد این دسته از مقالات 18 برابر شده است. در مجموع کل مقالات پراستناد تولید شده توسط پژوهشگران کشور در 10 سال اخیر تا تاریخ 8/6/1394 برابر با 906 مورد گزارش شده که از این تعداد 901 مورد مقاله پراستناد و 25 مورد مقاله داغ هستند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای 2015 تاکنون تعداد 26 مقاله پراستناد توسط پژوهشگران کشور در طلایه داران علم ثبت شده است.

دهقانی گفت: همانگونه که سهم کمیت تولید علم در عرصه بین المللی در رشته های موضوعی مختلف یکسان نیست، سهم مقالات پراستناد نیز یکسان نیست.

وی افزود: حوزه های پزشکی بالینی، شیمی، فیزیک، مهندسی و علوم اجتماعی پنج رشته موضوعی هستند که بیشترین تعداد مقالات پراستناد دنیا در آنها تولید شده اند. در مقابل اقتصاد و بازرگانی، میکروبیولوژی و علوم هوا و فضا دارای کمترین تعداد مقالات پراستناد هستند.

رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: پژوهشگران کشور در برخی رشته های موضوعی قوی تر از سایرین ظاهر شده اند. این قیاس تنها با نگاه به میزان مقالات پراستناد در یک رشته قابل انجام نیست، بلکه باید به تعداد پژوهشگران کشور در آن رشته موضوعی و همچنین سهم آن رشته موضوعی از کل مقالات پراستناد دنیا نیز نگاه کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه پژوهشگران کشور در حوزه مهندسی موفق شده اند 325 مقاله پراستناد در سطح بین المللی تولید کنند، گفت: آنها 9% (نه درصد) از کل مقالات پراستناد دنیا را تولید کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند محققان شیمی و ریاضیات هر کدام با تولید 110 مقاله پراستناد دارای بیشترین تعداد مقالات از این نوع بعد از رشته موضوعی مهندسی هستند، اما وضعیت این دو رشته با یکدیگر متفاوت است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پژوهشگران حوزه ریاضی 6.5% (شش ممیز نیم درصد) از کل مقالات پراستناد دنیا را تولید کرده اند، اما پژوهشگران شیمی موفق شده اند تا حدود 0.5% (نیم درصد) از کل مقالات دنیا در این زمینه را تولید کنند.

دهقانی افزود: در کل، رشته های موضوعی مهندسی، ریاضیات، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، علوم رایانه و پزشکی بالینی بیش از1.5% از کل مقالات پراستناد دنیا را تولید کرده اند.

وی ادامه داد: در حوزه علوم اجتماعی تنها 10 مقاله پراستناد تولید شده که 0.14% ( چهارده صدم درصد) از کل مقالات دنیا در این حوزه است، در حوزه علوم هوا و فضا هیچ مقاله پراستنادی تولید نشده است و این آسیب شناسی از یک جنبه، نقاط قوت و ضعف در علم کشور در بخش پژوهش های بین المللی را نمایان می سازد.

دهقانی در پایان گفت: در مجموع باید گفت که سهم مقالات پراستناد کشور از کل مقالات دنیا از سهم تولید علم کشور در سال 2014 پیشی گرفته است.

وی افزود: در طول 10 سال گذشته همواره سهم کمیت تولید علم کشور از سهم مقالات پراستناد دنیا کمتر بوده است، اما داده های سال 2014 نشان می دهد که این روند برعکس شده است.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل: قیمت بنز در ایران50 میلیون کاهش یافته است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی گفت: برخی خودورها مانند بنز و بی ام و کاهش 50 تا 60 میلیون تومانی را تجربه کرده اند.

کاهش 50 میلیونی قیمت بنز در ایران/ ادامه رکود در بازار خودروغلام حسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت : درحال حاضر عرضه خودرو زیاد و تقاضا کم است و این موجب رکود بازار شده است.

وی افزود:مردم منتظر کاهش قیمت خودور هستند و خرید نمی‌کنند و در حالی که در مقایسه با ابتدای سال قیمت خودرو کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در برخی از خودروها 200 میلیونی نزدیک به 15 تا 20 میلیون کاهش قیمت رخ داده است و خودروهایی مانند بنز و بی ام و نزدیک به 50 تا 60 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بین خودروهای وارداتی فروش سانتافه نسبت به سایر خودروها به دلیل آبشن‌های موجود بیشتر بوده است.

قاسمیان گفت: درحال حاضر صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در رکود به سر می‌برند و این درحالی است که باید مالیات خود را پرداخت کنند و دراین شرایط باید دولت با توجه به شرایط اقتصادی و بازار به دریافت مالیات اقدام کند.

وی ادامه داد: نزدیک به شش ماه است که اعضای این صنف درآمدی نداشته‌اند و این امر منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء  هیچ هواپیمایی در شرق کشور سقوط نکرده است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: هر پرنده‌ای از دشمن سقوط کند حقش است؛ اما هیچ پرنده‌ای در شرق کشور سقوط نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه جشنواره مالک اشتر با تشریح دستاوردهای این جشنواره و با اشاره به اهمیت نقش‌افرینی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در جهت توسعه امنیت هوایی اظهار داشت: پدافند هوایی هر زمان که تذکری از سوی اشراف دریافت کند، در جهت اصلاح آن گام بر می‌دارد و اشراف کلی به ما می‌گوید نقاط راهبردی کجاست و با تهدید شناسی چگونه نقاط پدافندی را گسترش دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا پرنده‌ای در شرق کشور سقوط کرده یا اتفاقی مشابه در این زمینه افتاده، اظهار داشت: هر پرنده‌ای که سقوط کند، اگر دشمن باشد حقش است و اگر خودی باشد، می‌نشیند، اما در شرق کشور هیچ پرنده‌ای سقوط نکرده و آنرا تاکید می‌کنم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء درباره امکان چسبیدن یک پرنده زیر هواپیما برای کشف اطلاعات از آسمان جمهوری اسلامی ایران گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که ایا چسبیدن به زیر هواپیما راحت‌تر است یا فرونشاندن هواپیمای نظامی که افراد نظامی داخل آن‌اند و چسبیدن یک پرنده به زیر یک هواپیما نشان می‌دهد دشمن به دنبال کسب اطلاعات راهبردی از جمهوری اسلامی ایران است و علی‌رغم داشتن ماهواره‌های فراوان بازهم اذعان میکنند که از مراکز نظامی ما بازدید کنند که البته این هواپیماهای فرامنطقه‌ای هر زمان به مرزهای کشور نزدیک می‌شوند اخطار می‌گیرند و از مرزها دور می‌شوند.

وی درباره شرکت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در رزمایش نهاجا تصریح کرد: هر پرنده‌ای که یک متر از زمین بلند شود، پدافند در آن سهیم است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان خاطرنشان کرد: اولین سیلی خشم ملت را پدافند به گوش دشمن می‌زند و در همین راستا اطلاعات تجهیزات نظامی و جزئیات آن در قلب ملت باقی خواهد ماند و مطالبی که مطرح می‌شود، یکسری کلیات است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران