مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: کرمان برای جذب گردشگر نیازمند ساخت هتل‌های 5 ستاره است+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: معاون دادگستری کرمان: دفاتر کاغذی ثبت شکایت در استان کرمان جمع‌آوری شد/ برداشت لیموشیرین در جنوب کرمان آغاز شد/ مدیر زارعت جهاد کشاورزی جیرفت: کشت کلزا و آفتابگردان پاییزه در جنوب کرمان توسعه می‌یابد/ رئیس کل دادگستری استان کرمان: نرخ طلاق‌های توافقی در استان کرمان کاهش یافته است  

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خواستار همکاری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی جهت ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در کرمان شد و گفت: با توجه به افزایش گردشگران در استان افزایش زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل از ضروریات است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی در نشست با معاون توسعه و اقتصاد شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی کشور گفت: استان کرمان دارای جاذبه‌های گردشگری منحصربفردی است که می‌تواند گردشگران با علایق ویژه را به سوی خود جلب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه باید در تبلیغات جاذبه‌های گردشگری استان خلاقیت به خرج داده و از روش‌های مختلفی برای شناساندن آن‌ها به گردشگران و سرمایه گذاران خارجی استفاده کرد، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توفقات هسته‌ای در جذب گردشگر خارجی موفق عمل کردیم که مطمئنا در جذب سرمایه گذار خارجی نیز اینگونه خواهیم بود.

وفایی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذار از بازگشت سرمایه خود مطمئن باشد، قطعا انگیزه بیشتری برای حضور در این عرصه دارد ، بیان کرد:  ما بدنبال جذب سرمایه گذار خارجی برای هتل سازی هستیم چراکه استان کرمان دارای فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

وی به همکاری سازنده استانداری و شهرداری کرمان جهت احیاء بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و گفت: مطمئنا احیاء بافت تاریخی زمینه ساز و موجب تشویق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بویژه هتل سازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه به حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مشاوران خارجی جهت احیاء بافت تاریخی استان اشاره کرد و گفت: آماده ساختن بافت تاریخی از اولویت‌های مدیریت استان است که به جد از سوی دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌شود.

وی در ادامه خواستار همکاری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی جهت ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در کرمان شد و افزود: با توجه به افزایش گردشگران در استان افزایش زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل از ضروریات است.

وی با بیان اینکه استان می‌تواند در جهت ساخت هتل تسهیلات ارائه کند، گفت: طی چند سال اخیر اقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مجتمع ساز در خصوص ساخت اقامتگاه‌های مناسب جهت اقامت گردشگران صورت گرفته است.

وفایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با چشم‌انداز تازه‌ای که به روی صنعت گردشگری ایران باز شده، شاهد حضور گسترده‌تر گردشگران و سرمایه گذاران این عرصه باشیم.

در ادامه این جلسه امیر عدنان سپهری معاون توسعه و اقتصاد شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی کشور علاقمندی خود را جهت ساخت هتل در استان کرمان اعلام کرد و گفت: منابع این شرکت محدود بوده بنابراین به دنبال افزایش افزوده و جذب سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران دلسوز داخلی جهت هتل سازی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری عشق به کار می‌خواهد، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در حال آماده سازی بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در کشور است که استان کرمان پنجمین استان در این زمینه است.

سپهری تصریح کرد: در صورت حمایت استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان ، بزودی برنامه ریزی‌های لازم در جهت ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در استان صورت خواهد گرفت.

 

معاون دادگستری کرمان: دفاتر کاغذی ثبت شکایت در استان کرمان جمع‌آوری شد

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با راه اندازی سیستم بانک اطلاعاتی جامع در شش سال گذشته دفاتر کاغذی سنتی از دادگستری‌ها جمع‌آوری شده و پرونده‌ها به‌ صورت الکترونیکی ثبت و روند رسیدگی به آنها دنبال می‌شود.

به گزارش تسنیم محمدصادق شجاعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی یک بانک اطلاعاتی جامع در دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

این مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد:خدمت به مردم، اصلی مهم در نظام جمهوری اسلامی است و یکی از اقدامات و شعارهای مسئولین در راستای افزایش خدمت به مردم و دولت الکترونیک است که دستگاه قضایی نیز در این راستا حرکت می‌کند.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: نرم افزار سیستم مدیریت پرونده قضایی (CMS) گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک، خدمت به مردم و رسیدن به عدالت است.

معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری استان کرمان  افزود: یکی از اقدامات قوه قضائیه در قالب دولت الکترونیک و در راستای استقرار فن آوری اطلاعات در نظام مدیریت پرونده های قضایی، ایجاد و توسعه سیستم مدیریت پرونده قضایی (سمپ) است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در فرایندهای دادرسی ، از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتفع خواهد شد.

شجاعی خاطرنشان ساخت:  CMS سیستمی برای کمک به اشخاص مرتبط با پرونده­های قضایی شامل کادر اداری و قضایی دادگاه ها، کادر اداری و مدیریتی قوه قضائیه و اصحاب دعوا برای دریافت و مدیریت بهتر پرونده­های قضایی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است .

وی ادامه داد: با راه اندازی این سیستم طی شش سال گذشته دفاتر کاغذی سنتی از دادگستری‌ها جمع‌آوری شده و پرونده‌ها به‌ صورت الکترونیکی ثبت و روند رسیدگی به آنها دنبال می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری کل استان اضافه کرد: سیستم مدیریت پرونده قضایی، بانک اطلاعاتی جامعی است که سعی شده تا به واسطه آن، تمامی امور به صورت مکانیزه مدیریت شود .

شجاعی عنوان کرد: اقداماتی نظیر ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت رسیدگی و تنظیم صورتجلسه و صدور دستورات قضایی جملگی در سیستم ثبت و ضبط می گردد تا انجام تقاضای ارباب رجوع راحت تر شده و پاسخگویی به آنها نیز با سرعت انجام شود.

معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری استان کرمان  گفت:طی آخرین گزارش ارزیابی عملکرد که توسط معاونت آمار و مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه اعلام گردیده، دادگستری کل استان کرمان، در عملکرد اداری و قضائی  براساس برآورد این معاونت  در دوه ماه متوالی رتبه اول کشوری را کسب نمود.

وی افزود: در بخش عملکرد اداری ، دادگستری استان با کسب میانگین امتیاز اداری 3322 و در بخش قضائی با کسب میانگین امتیاز 1731 را به خود اختصاص داده است و در مجموع با5054 امتیاز رتبه اول کشوری را دارا است.

این مقام قضائی استان کرمان با اشاره به فرهنگسازی در بین مردم برای دریافت خدمات الکترونیک یادآور شد: استفاده از این سیستم، نیازمند فرهنگسازی است تا مردم بیشتر به پیگیری امور به صورت الکترونیکی اعتماد کنند و کار خود را از این طریق پیگیری نمایند.

در ادامه مدیر نرم افزار دادگستری کل استان کرمان  در خصوص تأثیر سیستم مدیریت پرونده های قضایی در میزان مراجعات مردم به شعب دادگستری گفت: این بحث وابسته به میزان اطلاعات مراجعان از این سیستم و استفاده از آن دارد؛ زمانی که فرد وارد دادگستری شده و شکواییه و دادخواست خود را ارائه می دهد، رسید پرونده به وی داده می شود که در این رسید، یک شماره 16 رقمی به عنوان شماره پرونده و یک رمز شخصی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آن دو اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص روند رسیدگی به پرونده از طریق اینترنت و به صورت الکترونیکی کسب کنند.

مصطفی بیگ زاده  یادآور شد: همچنین با توجه به اخذ شماره تلفن همراه مراجعه کننده، اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده فرد مرحله به مرحله برای وی پیامک می شود و این اطلاع رسانی از طریق پیامک، کاهش مراجعات را به میزان ده درصد به دفاتر شعب به دنبال داشته است.

وی گفت: مراجعه کنندگان ما شامل وکلا و مردم عادی هستند که در این میان عدهای دسترسی به اینترنت دارند و از این طریق روند پرونده خود را پیگیری می‌کنند و عده دیگر می‌توانند با دریافت پیامک، منتظر بمانند تا اقدامات و دستورات دادگاه به آنان ابلاغ گردد.

 

برداشت لیموشیرین در جنوب کرمان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت لیموشیرین در این منطقه از پایان شهریور ماه آغاز شده است.

منصور شریف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت لیموشیرین در جنوب کرمان از پایان شهریور ماه آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار حدود 15.5 تن است.

وی عمده کاشت این محصول را در شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد خواند و بیان کرد: جنوب کرمان دارای بیش از 467 هکتار سطح زیر کشت لیموشیرین است.

وی تصریح کرد: از این میزان باغ‎های لیموشیرین منطقه 462 هکتار بارور و پنج هکتار غیربارور است.

شریف عنوان کرد: پیش بینی می‎‌شود در سال جاری حدود 7 هزار و 161 تن لیموشیرین از باغ‎های این منطقه برداشت شود.

 

مدیر زارعت جهاد کشاورزی جیرفت: کشت کلزا و آفتابگردان پاییزه در جنوب کرمان توسعه می‌یابد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت محصولات استراتژیک کلزا و آفتابگردان پاییزه در سطح 50 هکتار در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

فرامرز رستگاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کاشت به موقع محصول از اواخر مهر ماه تا پایان آبان ماه بذر مورد نیاز از ارقام اصلاح شده هیبرید جری و جولیوس توسط عاملان توزیع منطقه تأمین می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: همچنین در راستای ارتقا کمی و کیفی محصول تولیدی بهبود عملیات به زراعی و ارائه آموزش‎های فنی و ترویجی توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در برنامه اجرایی طرح قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کشاورزانی که با استفاده از دستگاه‎های خطی ‎کار و سیستم آبیاری نوین نوار تیپ اقدام به کشت کنند و پس از تأیید سطح سبز مزرعه توسط مراکز جهاد کشاورزی از مساعدت‎های آن به ویژه یارانه بذر و کاشت و خرید نوار تیپ به صورت مشارکتی بهره ‎مند می ‎شوند.

رستگاری تصریح کرد: در راستای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و برنامه‎های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی، توسعه کشت محصول استراتژیک کلزا در سطح یک هزار هکتار و آفتابگردان پاییزه در سطح 50 هکتار در دستور کار قرار داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از کشاورزان تقاضا می‎شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، عقد قرارداد کشت و اخذ معرفی‎نامه برای دریافت بذر به مقدار پنج کیلوگرم در هر هکتار اقدام کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان: نرخ طلاق‌های توافقی در استان کرمان کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اشاره به اینکه نرخ طلاق‌های توافقی در سطح استان رو به کاهش است،اعلام کرد: متاسفانه در ماهان طلاق‌های توافقی 30 درصد افزایش داشته‌اند.

به گزارش دادگستری استان کرمان, یدالله موحد اظهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 233 هزار پرونده در محاکم قضائی استان تشکیل شده که این آمار نگران کننده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: متاسفانه در بخش ماهان با افزایش 22 درصدی وارده پرونده به دادگستری  مواجه بوده‌ایم و این در حالی است که در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دعاوی و اختلافات ملکی 150 درصد افزایش یافته‌اند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با بیان اینکه تصادفات منتهی به صدمه و آسیب‌بدنی در ماهان 60 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: مدیران و مسئولین ماهان بایستی با تجزیه و تحلیل دقیق و تخصصی به فکر راه حل برای حل این مشکلات و آسیب‌ها باشند.

موحد با اشاره به اینکه نرخ طلاق‌های توافقی در سطح استان رو به کاهش است،اعلام کرد: متاسفانه در ماهان طلاق‌های توافقی 30 درصد افزایش داشته‌اند و منازعات نیز با افزایش 67 درصدی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه  بوده‌اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: رسیدگی به دعاوی واختلافات مردم و پشتیبانی و حمایت از حقوق فردی و اجتماعی مردم از وظایف قوه قضائیه است.

وی بیان کرد: قوه قضائیه تلاش می‌کند تا عدالت و امنیت را از طریق توسعه واحدهای قضائی در دسترس مردم قرار دهد ودر این راستا در حال حاضر 27 واحد قضائی در سراسر استان کرمان در حال ارائه خدمات قضائی به مردم است.

وی اعلام کرد:به زودی دادگاه بخش زهکلوت در منطقه جازموریان افتتحاح خواهد شد وبه 80هزار نفر از مردم این منطقه خدمات قضائی ارائه خواهد داد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران