استاندار کرمان: درصدد انجام کارهای نو در بخش کشاورزی هستیم

رزم حسینی: همه پذیرفته ایم که اقتصاد کشاورزی توجیه پذیر نیست و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح همیاران آب باید کشت مناسب برای هر منطقه تعیین شود/ علاقه مند هستیم تشکل های بخش خصوصی را در حوزه کشاورزی افزایش دهیم  

استاندار کرمان گفت: درصدد هستیم با توجه به سیاست های دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان کارهای جدیدی را انجام دهیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در دیدار اعضای نظام صنفی بخش کشاورزی استان کرمان، همراهی مردم را ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: یکی از راه های موفقیت اقتصاد مقاومتی، استفاده از تشکل های مردمی است که در سیاست های ابلاغی نیز مورد تاکید قرار گرفته و دولت نیز آن را قبول دارد.

وی راه اندازی نظام صنفی بخش کشاورزی را اقدامی خوب برشمرد و گفت: استان کرمان به اقرار مسئولان عالی رتبه از استان های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: استان کرمان در حوزه صرفه جویی در منابع آبی و اجرای طرح همیاران آب اقدامات بسیار خوبی داشته است.

استاندار کرمان گفت: علاقه مند هستیم تشکل های بخش خصوصی را در حوزه کشاورزی افزایش دهیم.

وی بر حضور نظام صنفی بخش کشاورزی به عنوان عضو ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: هرچه نهادهای مردمی گسترده تر شود، کار دولت تسهیل و اقناع زیرمجموعه های مربوط با سرعت بیشتری انجام می شود.

رزم حسینی حضور مردم در حوزه اقتصاد کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه پذیرفته ایم که اقتصاد کشاورزی توجیه پذیر نیست و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح همیاران آب باید کشت مناسب برای هر منطقه تعیین شود و نظام صنفی کشاورزی در این حوزه نقش مهمی را دارد.

وی گفت: نهادهای مردمی بخش کشاورزی باید مروج طرح همیاران آب باشند و انتقادات مورد نظر درباره این طرح را نیز مطرح کنند.

استاندار کرمان افزود: نظام صنفی بخش کشاورزی باید روحیه مطالبه گری را داشته باشد و بتواند طرح های مهمی را در این حوزه انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: نظام صنفی بخش کشاورزی با دارا بودن اساسنامه و هیات مدیره، به مانند سایر صنف های موجود در کشور فعالیت می کند.

عباس سعیدی ادامه داد: وظایف نظام صنفی کشاورزی بر اساس اساسنامه آن تعیین شده و این نظام می تواند ضمن کمک به کشاورزان، به بخش کشاورزی نیز کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظام صنفی بخش کشاورزی به وظایف خود به خوبی عمل کند می تواند در شهرستان های مختلف نیز فعال شود.

وی به امضای تفاهم نامه کاداستر اراضی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: اگر بخواهیم در انتظار اعتبارات برای اجرای این طرح باشیم، زمان بر خواهد بود و تلاش می کنیم به زودی اجرای این طرح را در استان کرمان آغاز کنیم.

سعیدی بر همکاری استانداری کرمان برای اجرای طرح کاداستر اراضی تاکید و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نظام صنفی بخش کشاورزی نیز حمایت شده و کشاورزان می توانند پروانه نظام صنفی را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان هم از شبکه تعاون روستایی به عنوان بزرگترین شبکه مردم نهاد یاد کرد و گفت: در استان کرمان بالغ بر 300 تشکل در این بخش فعالیت می کنند که بخش عمده آنها تشکل های روستایی هستند.

رضا محمدحسینی ادامه داد: نظام صنفی بخش کشاورزی در 16 شهرستان استان کرمان فعال است .

وی اظهار کرد: کرمان یکی از بهترین استان های کشور در تنظیم بازار میوه شب عید بود که در این زمینه 570 تن سیب درختی و یک هزار و 120 تن پرتقال توزیع شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان کرمان گفت: براساس نامه وزیر جهاد کشاورزی تمام خدمات کشاورزی منوط به پروانه نظام صنفی شده است و همه کشاورزان برای بهره مندی از خدمات دولتی باید عضو نظام صنفی کشاورزی شوند.

سید مصطفی مرتضوی گفت: نظام صنفی بخش کشاورزی باید حمایت شده و کارهای کشاورزان به این نظام واگذار شود تا خدمات کشاورزی از سوی خود کشاورزان به هم صنفان آنها ارائه شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی بخش کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال 85 تاسیس شد و شش ماه بعد نظام صنفی کشاورزی در استان کرمان شکل گرفت.

سیمین مجیدیان عنوان کرد: در حال حاضر 198 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان کرمان وجود دارد که برای ارتباط بین کشاوزان و دولت باید از ظرفیت های نظام صنفی کشاورزی استفاده شود.

وی گفت: در استان کرمان حدود 17 هزار بهره بردار عضو نظام صنفی کشاورزی شده اند و این تعداد باید افزایش یابد.

وی بر حضور نماینده نظام صنفی کشاورزی در ستاد تنظیم بازار و کمیته خرید گندم تاکید کرد و گفت: واگذاری مدیریت آب در شهرستان ها نیز می تواند در اختیار این نظام قرار گیرد تا از بودجه های موجود برای آموزش به کشاورزان و تشکل های آب بران استفاده شود.

وی گفت: همایش بحران آب و اقتصاد کشاورزی نیز اردیبهشت ماه در سیرجان برگزار می شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران