10 طرح کشاورزی در سفر رئیس جمهوری به کرمان افتتاح می شود

در سفر رئیس جمهوری به کرمان، شش طرح احداث گلخانه در راستای اشتغالزایی 121 نفر و تولید 830 تن محصول سبزی و صیفی و یک میلیون گل شاخه بریده در سال در شهرستان های بم، نرماشیر، بردسیر، سیرجان و زرند با زیربنای 49 هزار مترمربع افتتاح می شود/ این گلخانه ها توسط سازمان عمران کرمان مدیریت و اجرا می شود  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 10 طرح زراعی و باغی همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدرضا پورخاتون افزود: 130 نفر با افتتاح طرح های زراعی و باغی در این استان به کار گرفته می شوند.

وی اظهار کرد: طرح های زراعی و باغی قابل افتتاح در سفر رئیس جمهوری شامل شش طرح احداث گلخانه در شهرستان های بم، نرماشیر، بردسیر، سیرجان و زرند با زیربنای 49 هزار مترمربع در راستای اشتغالزایی 121 نفر و تولید 830 تن محصول سبزی و صیفی و یک میلیون گل شاخه بریده در سال است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات و آورده های بخش خحصوصی تامین شده است.

لازم به توضیح است که این طرح ها توسط سازمان عمران کرمان مدیریت و اجرا می شود.

پورخاتون با تاکید بر لزوم جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم در استان کرمان گفت: دو طرح جایگزین کشت و افزایش سطح زیر کشت گل محمدی در سطح 17 هکتار در شهرستان راور نیز در سفر رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان کرمان افتتاح می­ شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اصلاح باغ های خرما نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد بیان کرد: برای اجرای طرح توسعه کشت ارقام نیمه خشک خرما (پیارم کشت بافتی) در شهرستان فهرج با کاشت 11 هزار اصله نیز اقدام شده است.

وی اظهار کرد: افزود: یک طرح تولید قارچ با ظرفیت پنج تن در شهرستان انار و در سطح پنج هزار مترمربع آماده بهره­­برداری است.

وی افزود: عملیات اجرایی دو طرح احداث گلخانه تولید صیفی و سبزی در شهرستان های انار و بم در سطح سه و هشت هزار مترمربع و دو طرح توسعه گلخانه تولیدگل در شهرستان های زرند و بم در سطح یک و سه هکتار آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: ظرفیت تولید گل در استان کرمان با اتمام این پروژه ها به 500 هزار شاخه و تولید صیفی و سبزی به هزار و 200 تن سبزی و صیفی افزایش یابد.

سطح زیر کشت باغی و زراعی در 16 شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان حدود 550 هزار هکتار است.

جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران