روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون مترمکعب گاز سوآپ می‌شود

وزیر نفت در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  

 

 

 

وزیر نفت گفت: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

 

 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس قرارداد (سوآپ گاز) روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون مترمکعب سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان در حال انجام است که این موضوع به پایداری گاز در کشور کمک می‌کند، گفت: در خصوص مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، اما با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف، نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

وزیر نفت تصریح کرد: هم اکنون مصرف خانگی، تجاری و حمل‌ونقل به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف ۱۰۰ میلیون مترمکعب است و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون مترمکعب است.

اوجی عنوان کرد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) - 15 دی 1400

دیدگاه کاربران