ایران و ترکمنستان و تکمیل گذرگاه های جهانی

وزیر راه و شهرســازی گفت:  

 

 

 

 

«ایران و ترکمنســتان بازیگران مهم کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب هستند و دو کشور توافق کرده اند در توسعه کریدورها با هم همکاری کنند.

 

 

 

 

 

مهرداد بذرپاش در مراســم افتتاحیه همایش اقتصادی تجار و بازرگانان که صبح دیروز شــنبه 27 آبان ماه در حاشــیه پانزدهمین نمایشــگاه ایران پروژه در عشــق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، از شــکوفایی روابط تجاری میان ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: «گشایش ها میان روابط بازرگانی دو کشور با عزم و اراده و رویکرد هوشمندانه و آینده نگر میان مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی و شرکت های توانمند میان طرفین در حال تحقق است».

 

وزیر راه و شهرســازی و رئیس کمیســیون مشــترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزاری نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» را فرصتی برای ارائه توانمندی های ایران برای عموم دانست و افزود: زمینه برای تبادل اطلاعات و تجارب و همچنین شناسایی متقابل ظرفیت ها و امکانات دو کشور فراهم شده است.

 

همایش اقتصادی امروز فرصتی برای رایزنی های تخصصی و حرفه ای فعالان اقتصادی و شرکت های دو کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد انعقاد قراردادهای تجاری طرفین باشیم، تصریح کرد: «بدون شک ظرفیت های بالقوه و نهان برای انعقاد و اجرای قراردادهای تجاری بین شــرکت های ایرانی و ترکمنســتانی در تمامی زمینه ها فراهم است چرا که در این رویداد بیش از 90 شــرکت فعال ایرانی در گروه های تولیدات فولادی، تجهیزات و مصالح ســاختمانی، خدمات فنی و مهندسی، آب و برق و انرژی نفت، گاز و پتروشیمی دانش بنیان حضور دارند».

 

رئیس کمیســیون مشــترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان گفت: در قالب تشویق و حمایت هایی که از سوی بالاترین مقامات دولتی، علی الخصوص کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور صورت می پذیرد و دو طرف از این فضای مطلوب بهره مند خواهند شد.

 

شرکت های حاضر در این نمایشگاه اختصاصی از جمله شرکت های بزرگ و معتبر در سطح ملی و بین المللی به شمار می روند و خدماتی که توسط این شرکت های ارائه می شود، قابل رقابت با شرکت های بزرگ و مطرح بین المللی است.

 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد برای ارتقاء همکاری های دوجانبه و همچنین در مسیر صلح و دوستی منطقه ای و بین المللی تجارب شرکت های ایرانی را با شرکت های سایر کشورها به ویژه کشور دوست و همسایه و برادر ترکمنستان به اشتراک بگذارد.

منبع خبر: روزنامه آسیا - 28 آبان 1402

دیدگاه کاربران