مجلس به فکر احیای وزارت بازرگانی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:  

 

 

 

از تفکیک احتمالی وزارت خانه های بازرگانی و صمت در اوایل زمستان امسال خبر داد.

 

 

 

 

 

 

به گزارشی، محمدرضا پورابراهیمی، در هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سیاست های ارزی بانک مرکزی نیاز به بازنگری دارد و به دولت بارها تذکر داده شده، گفت: هر کجا دولت مداخله کرده اثرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال تراز تجاری کشور 7.7 میلیارد دلار رشد منفی داشته، گفت: سال گذشته به دولت گفته شد که در پی این سیاست های ارزی، صادرات بخش خصوصی آسیب می بیند و سیاست های دستوری باعث ایجاد رانت شده بنابراین تعدیل سیاست های ارزی بانک مرکزی ضروری است.

 

به گفته وی مداخله دولت در سیاست های ارزی سبب می شود صادرکنندگان از این عرصه خارج شوند، همان طور که 70 درصد آنها تاکنون از این عرصه بیرون رفته اند.

 

پورابراهیمی در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت اظهار کرد: پیش بینی من این است که در نیمه دوم زمستان سال جاری وزارت بازرگانی به طور رسمی کار خود را آغاز کند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: در جلسات اخیر با رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، دستورالعمل تخصیص 6000 میلیارد تومان به بنگاه ها و شرکت ها به بانک های عامل ابلاغ شده و بانک ها موظف به پرداخت هستند و همچنین یک میلیون دلار از محل منابع ارزی برای پرداخت به کسب و کارها اختصاص یافته و از سوی صندوق توسعه ابلاغ شده است.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - اول آذر 1402

دیدگاه کاربران