مسائل اقتصاد به کریدورهای ترانزیت گره خورده است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:  

 

 

 

مسائل اقتصادی به کریدورهای ترانزیت گره خورده است و اگر بتوانیم کریدورهای لجستیک را ایجاد کنیم به دنبال آن کریدور تجاری مطرح می‌شود و این می‌تواند بستری برای فعالسازی زیربنای کریدورهای اقتصادی باشند و در نهایت کریدور‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

شهریار افندی‌زاده در مراسم هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای بخش حمل و نقل به نمایش گذاشته و این نمایشگاه با حضور ٨۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ٣١۶ شرکت دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم حمل و نقل با زندگی مردم گفت: حمل و نقل زیرساخت اقتصاد است و از این از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم روزانه برای حمل مسافر و حمل کالا با حمل و نقل در ارتباط هستند. 

معاون حمل و نقل ادامه داد: حمل و نقل باید  زیرساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی داشته باشد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای رفع نیازها می تواند تاثیر زیادی بر زندگی مردم داشته باشد.

افندی‌زاده با بیان اینکه ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی می‌تواند نقش عمده در حمل و نقل بین المللی داشته باشد، گفت: مسائل اقتصادی به کریدورهای ترانزیت گره خورده است و اگر بتوانیم کریدورهای لجستیک را ایجاد کنیم به دنبال آن کریدور تجاری مطرح می‌شود و این می‌تواند بستری برای فعالسازی زیربنای کریدورهای اقتصادی باشند و در نهایت کریدور‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه ایران در تقاطع کریدورهای بین‌المللی قرار دارد و باید از این فرصت استفاده کرد، ادامه داد: در سال‌های اخیر توجه زیادی به توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل شده و به عنوان پروژه‌های کلان دیده می‌شوند و امروز بحث کنم ایران راه مطرح است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایران با ٢۵٠٠ کیلومتر مرز آبی و همسایگی با ١٣ کشور می‌تواند موقعیت بی‌نظیری برای توسعه کریدورهای ترانزیتی داشته باشد و در این نمایشگاه به دنبال ایجاد مدل اقتصادی برای مشارکت بخش خصوصی هستیم.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 27 آذر 1402

دیدگاه کاربران