تولید روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز از مناطق مرکزی کشور

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی:  

 

 

 

از تولید روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز و ۵۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی خبر داد.

 

 

 

 

مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اینکه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولید کننده گاز کشور است، گفت: مناطق نفت مرکزی تنها شرکت تولیدی متولی ذخیره‌سازی گاز است که ۸۵ میدان نفتی و گازی با بیش از ۱۰۰ مخزن را مدیریت می‌کند.

 

او گفت:  تولید روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز و ۵۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی از برنامه‌های بلندمدت این شرکت است. همچنین در این زمینه طرح ضربتی افزایش بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز با توسعه ۱۱ میدان گازی و احداث و بازآرایی هفت ایستگاه تقویت فشار گاز در حال اجراست.

 

مدیرعامل شرکت مناطق مرکزی ایران راهبری ۲۲ واحد بهره‌برداری واحد نمک‌زدایی و مرکز، تفکیک یک واحد پالایشگاهی و بیش از ۵ هزار کیلومتر خط لوله جریانی در مناطق سخت‌گذر و بیش از ۶۰۰ حلقه چاه گازی و نفتی با پیچیدگی‌های منحصر به‌ فرد را از جمله عملکردهای روزمره شرکت اعلام کرد.

 

حیدری با اشاره به اینکه حجم نفت اولیه این شرکت ۲۳ هزار و ۹۷۰ میلیون بشکه و حجم گاز اولیه آن ۸ هزار و ۲۳۹ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: حجم نفت باقی‌مانده قابل برداشت این شرکت هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۹۲ میلیون بشکه و حجم گاز باقی‌مانده قابل برداشت نیز ۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد مترمکعب است.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان - 29 آذر 1402

دیدگاه کاربران