کاهش ناترازی انرژی با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:  

 

 

 

سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند به صورت کنسرسیومی به توسعه میادین نفت و گاز ورود کنند و کمک دست دولت باشند و در سود برداشت و توسعه هم شریک باشند.

 

 

 

علی جدی نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، در خصوص توسعه میادین نفت و گاز گفت: در بحث گاز پتروشیمی های بزرگ در کشور وجود دارند و بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده تا اقدام به توسعه و استخراج گاز کند و در واقع کنسرسیومی به این حوزه ورود کرده است.

وی ادامه داد: حتی بخش خصوصی برای ایجاد مخازن ذخیره سازی گاز هم اقدام کرده تا بتواند گاز مورد نیاز خود در زمستان ها را تامین کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه می توان از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد تا اقدام به توسعه میادین نفت و گاز کنند گفت: وقتی سرمایه بخش خصوصی به این حوزه وارد شود شاهد افزایش تولید و بهره وری در مخازن نفت وگاز خواهیم بود.

نماینده مردم شیروان در مجلس بیان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند به صورت کنسرسیومی به توسعه میادین نفت و گاز ورود کنند و کمک دست دولت باشند و در سود برداشت و توسعه هم شریک باشند.

جدی با تاکید بر اینکه ورود بخش خصوصی و بهره برداری از میادین نفت  وگاز امکان پذیر است گفت: پتروشیمی ها و بخش خصوصی کار را شروع کرده اند و این مسئله قابل انجام است. 

اهمیت این امر زمانی روشن می شود که پی می بریم توان سرمایه گذاری دولت در این حوزه محدود است وقتی بخش خصوصی کمک کند قطعا اتفاقات بهتری در حوزه بهره برداری، توسعه، استخراج و صادرات این فرآورده های سوختی را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در ماده 15 برنامه هفتم مصوب شده که بخش خصوصی در کنار شرکت ملی نفت به توسعه میادین نفت و گاز ورود کنند، وقتی بخش خصوصی به این حوزه ورود کند، سرمایه گذار خارجی هم ورود می کند و سرمایه آنها در میادین نفت و گاز رسوخ می کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: دولت می تواند از این ظرفیت کمک بگیرد و سرعت توسعه میادین نفت و گاز را افزایش دهد.

نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ورود بخش خصوصی قطعا در ناترازی انرژی هم می تواند موثر باشد، ما هم اکنون در حوزه گاز و برق ناترازی داریم که با ورود در این بخش امکان افزایش تولید و رفع ناترازی را شاهد خواهیم بود.

منبع خبر: خبرگزاری موج - 24 دی 1402

دیدگاه کاربران