100 دستگاه خودروی تمام برقی E۵۰A کرمان موتور تحویل شرکت تاکسیرانی شد .

.  

 

 

 

وزیر صمت در مراسم تحویل خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، ضمن تاکید بر اینکه در ابتدای مسیر برقی‌سازی صنعت خودروی کشور هستیم، گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های خودرو‌های برقی تنوع استفاده از سوخت و همچنین استفاده از انرژی‌های سبز در کنار مزیت کاهش مصرف سوخت و انرژی است. 

 

 

 

 

 

 

عباس علی‌آبادی در مراسم تحویل یکصد دستگاه خودروی تمام برقی E۵۰A  کرمان موتور به ناوگان تاکسیرانی کشور، ضمن ابراز خرسندی این روز را روز مبارکی خوانده و گفت: اینکه تعداد قابل ملاحظه ای خودرو‌های برقی به تاکسیرانی کشور منتقل شده، بسیار اقدام خوبی است؛ امیدواریم با جدیت سایر خودروسازان کشور که در این زمینه فعالیت میکنند به‌زودی شاهد حضور تعداد خودرو‌های برقی بیشتری در سبد محصولات خودروسازان  باشیم. خودروسازان در تلاش اند که هر هفته، روند تزریق خودرو‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی را بهبود بخشند..

 

وی تصریح کرد:، ما در حقیقت در مرحله‌ای هستیم که بایستی با فرهنگ استفاده از خودرو‌های برقی آشنا شویم و نیاز به آموزش در این حوزه از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و همکاری تمام نهاد‌های کشور ضروری است.

 

باید تناسب با اقلیم‌ها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیم‌های آب وهوایی آموزش داده شود.

 

این بررسی رفتار یک ضرروت ملی به لحاظ زیست محیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.

 

وزیر صمت تاکید کرد: مزیت خودرو‌های برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودرو‌های برقی امکان تنوع سوختی را فراهم می‌کند و همچنین تبدیل خودرو‌ها به خودرو‌های برقی استفاده از انرژی‌های خوب همچون خورشیدی، باد، آب و ... برای تولید را فراهم می‌کنیم و به‌مرور به سمت استفاده از انرژی‌های سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی خواهیم رفت.

 

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودرو‌ها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودرو‌های برقی مورد نیاز هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودرو‌های برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و ... را تولید کنیم.

 

این خودرو ها توسط شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو  k.vis با همکاری شاتل، توسط اپلیکشن شهرزاد سازمان تاکسیرانی ارائه خدمات خواهد کرد.

 

مجوز پلاک این خودروها با حرف «ت» صادر شده و تاییدیه شورای عالی ترافیک را نیز کسب کرده است.

 

کرمان موتور در فاز نخست 100 دستگاه از این خودرو را تحویل داده و برنامه دارد تا پایان سال 500 دستگاه و در آینده نزدیک تا 1600 دستگاه  از این خودرو را به تاکسیرانی کشور تحویل دهد.

 

خودرو KMC E50A یک خودرو تمام الکتریکی 4.77 متری است که با وزن 1650 کیلوگرمی اش می تواند ظرف 7.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

قدرت موتور الکتریکی 142 کیلوواتی این خودرو که 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند از طریق پک باتری 50.1 کیلووات ساعتی تامین می شود که با فست شارژ در عرض 48 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود و با برق شهری نیز در حدود 8.5 ساعت زمان می‌برد تا از 15 درصد به شارژ کامل برسد. 

 

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به صندلی و فرمان چرمی، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، اتوهلد و سیستم الکترونیکی کنترل پایداری اشاره کرد.

منبع خبر: وب سایت گروه صنایع خودروسازی کرمان - 26 دی 1402

دیدگاه کاربران