دولت مسئول حفظ ارزش پول ملی است

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس:  

 

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم «شــاهین شهر، میمه و برخوار» در مجلس شــورای اسلامی گفت: اگرافزایش نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان ماندگار شود، طبیعتا این موضوع همه وضعیت اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 

 

 

 

 

با اشاره به افزایش نرخ دلار و رسیدن به مرز ۶۰ هزار تومان گفت: نرخ ۶۰ هزار تومانی دلار به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 

 نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسات خود در مجلس قول داده بودند که ارزش پول ملی در مواجه با سایر ارزهای خارجی به ویژه دلار، تقویت شود که باید به این موارد توجه کنند.

 

وی با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه اصلاحات قانون نظام بانکداری تصریح کرد: به موجب این قانون بانک مرکزی، مسئولیت مستقیمی در این بخش - کنترل نرخ ارز- داشته و باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.

 

این نماینده مجلس شــورای اسلامی تاکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید به فوریت به موضوع افزایش نرخ دلار ورود کرده و تدابیر درســتی را در این بخش اتخاذ کنند، چرا که اگر اقدامات لازم در مقطع ابتدایی جهش و صعود نرخ دلار صورت پذیرد و این موضوع درمان و نرخ دلار به وضعیت ۱۰ روز قبل بازگردد، حتما تاثیرات آن برای بازار آسیب رسان نخواهد بود اما اگر افزایش نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان ماندگار شود، طبیعتا این موضوع همه وضعیت اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 

حاجی دلیگانی نماینده مردم «شاهین شهر،میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، بیان کرد: ماندگاری افزایش نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان حتی می تواند قیمت کالاهایی که ارتباطی با دلار ندارد را افزایش دهد.

 

همچنین این موضوع می تواند یک گرانی قیمتی در جامعه را رقم بزند، بنابراین دولت باید به سرعت به این موضوع ورود کند.

 

وی با بیان اینکه دولت در زمینه ایجاد ثبات ارزی و حفظ ارزش پول ملی مسئولیت هایی را برعهده دارد، ادامه داد: این موارد در قوانین جدید مربوط به بانک مرکزی به صراحت مطرح شده و دولت باید به این موارد توجه داشته باشد چرا که هر چه سریعتر باید اقتصاد کشور از این وضعیت خارج شود.

منبع خبر: روزنامه اقتصادی امروز - 11 بهمن 1401

دیدگاه کاربران