بی انضباطی مالی و‌ پولی موتور خلق تورم است

وزیر اقتصاد :  

 

 

 

 

وی با تشریح مجموعه اقدامات دولت سیزدهم در انضباط بخشی مالی و پولی، مهار موتورهای تورم‌زا و همچنین اقدامات کوتاه مدت برای مقابله با تورم، خبر داد.

 

 

 

 

به نقل از وزارت اقتصاد، سیداحسان خاندوزی در نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها تاکید کرد: باید بتوانیم طرح مسائل اقتصادی خود را ختم به مسیرهای بهبود و اصلاح و امیدبخشی برای جامعه کنیم و نقطه شروع آن این است که اگر همزمان با افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید خانوارها افزایش پیدا می‌کرد، اینگونه به معیشت مردم فشار نمی‌آمد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: مهمترین موتور خلق تورم، بی انضباطی مالی و پولی گسترده‌ای است که در اقتصاد ایران وجود داشت و باید سیلاب نقدینگی در اقتصاد کشور مهار می‌شد و برایش کانال کشی می‌شد تا ویرانگر نباشد.

بخش زیادی از این بی انضباطی‌ها هم مربوط به دولت‌ها و رفع کسری بودجه دولت بود. وی گفت: ایده دولت این بود که به طور همزمان قدرت موتورهای تورم‌زای کشور را به حداقل ممکن کاهش دهد و بر مسیر کاهنده مستمر پافشاری کردن بر کنترل نقدینگی‌ها که بی سابقه بود، متمرکز شد و با سیاست انقباضی پولی، نرخ رشد نقدینگی را تا نزدیک به ۲۵ درصد رساند و دولت این سیاست‌های انقباضی را از خود آغاز کرد.

 

سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان امضا شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز سندی در ۲۱ را بند بین ایران و ارمنستان امضا می‌کنیم که شامل ۱۹ زمینه مختلف برای همکاری‌های سال آینده دو کشور است.

داوود منظور در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار کرد: در مذاکرات گذشته زمینه همکاری‌ها بین دو کشور ایران و ارمنستان مورد بررسی قرار گرفته بود که در سندهای این دوره از اجلاس مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی افزود: امروز سندی را در ۲۱ بند امضا می‌کنیم که شامل ۱۹ زمینه مختلف برای همکاری‌های سال آینده دو کشور ایران و ارمنستان است.

به گفته منظور، ۲۱ دستگاه دولتی در دو روز گذشته رایزنی‌هایی با طرف ارمنستانی داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد یک کمیته پیگیری ویژه بین ایران و ارمنستان گفت: جلسه این کمیته شش ماه دیگر در ارمنستان برگزار می‌شود.

منبع خبر: روزنامه تجارت - 28 بهمن 1402

دیدگاه کاربران