قانون مالیات بر تولید باید بازنگری شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:  

 

 

 

افزایش دو برابری مالیات در بخش تولید و صنعت نگران کننده است و فعالان بخش خصوصی خواستار تعدیل و بازنگری قانون مالیات بر تولید هستند.

 

 

 

 

 

حسین پیرمؤذن در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر لزوم توجه به تولید در بخش های کشاورزی، صنعت و تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری گفت: امروز اصلی ترین مشکل بازرگانان، پیمان سپاری ارزی است که در سال های اخیر فعالان این حوزه را زمین گیر کرده است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به جای پیمان سپاری ارزی بهتر است دولت تثبیت قیمت ارز و پشتیبانی از تأمین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را مورد توجه قرار داده و زمینه رشد و بالندگی تولید و کسب و کار را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت های حوزه شهرک های صنعتی و تولیدی نیز دیگر گرفتاری فعالان بخش تولید و سرمایه گذاران است، افزود: کشور ما از یک راهبرد مناسب صنعتی بهره مند نیست و با محوریت مرکز پژوهش اتاق و وزارت صمت سعی می کنیم تا این راهبرد را در بخش صنعت تدوین کنیم.

 

پیرمؤذن اضافه کرد: مشکلات عمده ای را در بحث زیرساخت های شهرک های صنعتی و تأمین نشدن نقدینگی واحدهای تولیدی شاهد هستیم که انتظار می رود با تدوین استراتژی درست و واقع بینانه و با همراهی سایر قوا بتوان نقاط ضعف و کاستی را برطرف کرد.

 

شرکت های خدماتی هزینه های هنگفتی از متقاضیان کارت های بازرگانی دریافت می کنند وی بیان کرد: در قالب این استراتژی می توان به تثبیت قیمت ارز، اختصاص ارز به واحدهای تولیدی، رفع تعهدات پیمان سپاری و همچنین توافق برای تقویت نظام اقتصادی و تجاری کمک کرد.

 

پیرموذن با انتقاد از فعالیت شرکت های خدماتی که هزینه های هنگفتی را از متقاضیان کارت بازرگانی دریافت می کنند، افزود: در کنار قطع مکرر سامانه، هزینه درخواستی از سوی این شرکت های خدماتی 80 تا 100 میلیون تومان است که نارضایتی بازرگانان را بدنبال داشته است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: ضرورت دارد هم در بخش صدور و هم نظارت بر فعالیت کارت های بازرگانی از سوی صمت و اتاق بازرگانی هماهنگی ها به نحوی انجام شود تا موانع برطرف و امکان تقویت نظام تجاری شایسته فراهم آید.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - 8 اسفند 1402

دیدگاه کاربران